Читај ми!

Катарина Анђелковић "PANdemia PANscape", Продајна галерија Београд

Визуелна уметност данас је поље исказивања и истраживања најразличитијих идеја.

 

Зато је и постало уобичајено мешање медија и техника, како би се најефикасније исказала та идеја. Катарина Анђелковић у свет визуелне уметности "улази" из поља архитектуре. Наиме, у оквиру своје стваралачке праксе, теоријских истраживања и програма едукације она делује и у ширем подручју визуелних уметности, тако да је до сада реализовала шест самосталних изложби, а учествовала је и на више од 60 групних изложби посвећених архитектури, ликовним уметностима и фотографији у Србији и иностранству.

Полазећи од премисе да је иста полазна тачка архитектуре и ликовне уметности - савладавање простора - Катарина Анђелковић се упустила у истраживања визуелности пројеката као сликарског а не архитектонског контекста, што је приказала и на изложби "PANdemia PANscape" у Продајној галерији Београд на Косанчићевом венцу. Придржавајући се архитектонских постулата она покушава да пронађе слободу ликовног израза. Другим речима, њени радови нису архитектонски пројекти с интенцијом реализације, већ визуелне представе имагинарне архитектонике. Њени радови изгледају као провидни слојеви различитих пројеката који стварају апстрактне слике које у својој стратегисјкој разради упићују на архитектуру.

"Традиционални начини представљања архитектонског простора делују у оквиру конвенционалних средстава за означавање (преклопљени цртежи, изгледи, итд.). Овакви цртежи стога немају средства да открију нове мисаоне моделе који могу обогатити традиционалну архитектонску репрезентацију и променити статично разумевање архитектонског простора како би одговорили на текуће турбулентне пандемијске трансформације.

Артикулишући моју праксу прављења слика у односу на средства за преношење просторног искуства КОВИД-19, постигла сам слике из којих се могу читати слојеви времена. У позадини цртежа, зацртала сам "машинску операцију" у свим њеним манифестацијама и развила графички језик кодирања опонашајући функције copy paste ревитализоване пин бар технике цртања. Као коначни резултат, слојевите слике ручних и дигиталних цртежа читају се као слојеви трансформације кроз време", записала је Катарина Анђелковић у предговору каталога.
Гошћа ће бити Катарина Анђелковић.

Уредник и водитељ Знакова: Сава Ристовић.

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару