Читај ми!

Дарка Радосављевић Васиљевић

"Поглед уназад: Енергија 1992/1993 - ангажована уметност у јавном простору", галерија Ремонт

 

Када је крајем шездесетих рецентна уметничка продукција напустила галерије и ушла у јавни, друштвени простор, почело је да се говори о њеним новим контекстима и функцијама.  

Током деведесетих година прошлог века, савремена уметност је постала део ширег фронта борбе за демократију и слободу говора а против рата и свих врста и облика деградације човека. Изложбом у галерији Ремонт „Поглед уназад: Енергија 1992/1993 - ангажована уметност у јавном простору" током јануара и фебруара, ауторка, историчарка уметности Дарка Радосављевић Васиљевић је желела да укаже на један, али битан аспект уметничког деловања у специфичном времену. У то време распада свих вредносних система, хиперинфлације и рата, уметност је тражила модалитете преживљавања, заштите сопственог интегритета али и одговоре на бројна питања спрам актуелних дешавања. Када се анализира тај период, углавном се говори о два равноправна модела уметничког деловања (реакције на друштвено-политичка дешавања): ескапистичи и ангажовани.

 

"Изложба/пројекат се бави феноменом 1992-1993. године, првим и веома интензивним акцијама, иницираним од стране визуелних уметника, које су увеле српску савремену уметност у поље друштвеног деловања. Ове уметничке иницијативе, настале у изузетно турбулентном друштвено-политичком окружењу, изместиле су устаљене репрезентације уметничке праксе и из галерија изашле у јавни простор улица, тргова, пијаца... Рефлектујући друштвене проблеме, постављајући уметника и уметнички рад у нове околности, алармирајући ширу јавност, истовремено су кохезирале и активирале ширу уметничку заједницу и поставиле темеље за даљи развој комуникације на релацији уметник-уметност-јавност-публика. Настали у специфичном друштвеном контексту, изабрани радови су карактеристични по новом приступу и уметничком чињењу које настаје интегрисањем уметничког дела у јавни простор путем интеракције с јавношћу.

Поред визуелних уметника, у активностима су равноправно учествовали и уметници других вокација, јавне личности и сви остали заинтересовани грађани. Управо тај модел - уметник + уметничко дело + акција у јавном простору + учешће публике - формирао је аутохтону праксу јавног друштвено ангажованог деловања уметника карактеристичну за период деведесетих" записала је у тексту ауторка Дарка Радосављевић Васиљевић.

 

На изложби су представљени радови Саше Марковића Микробa (Crossover), Групе ФИА (плакат (Не)могуће - Доста!), Групе Шкарт (плакати, Туге), Миомира Грујића Флеке (Шишмиш за почетнике, Урбазона) и групе Лед арт (Замрзнута уметност).

Гошћа емисије биће ауторка изложбе Дарка Радосављевић Васиљевић.

Уредник и водитељ Знакова: Сава Ристовић

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару