четвртак, 26. мај 2022, 16:00
„На прагу" у Новом Пазару, „Света Прада" у Београду и Стеријино позорје у Новом Саду
Стеван Бодрожа, Сања Митровић и Мирослав Мики Радоњић
У Регионалном позоришту у Новом Пазару, у уторак 24. маја премијерно је изведена представа „На прагу" турског писца Хасана Еркека у режији Стевана Бодроже, госта у данашњим Маскама. По његовим речима, комад „На прагу" је „драмска балада о људима који су се заглавили на некој од успутних станица живота. Не могу да се врате тамо одакле су пошли, а никада неће стићи тамо куда су се упутили". „На прагу" је посвета свим сањарима који су потонули у амбисима чежње ка даљини коју никада нису нити разумели нити јасно видели. Измештање сврхе сопственог постојања изван себе, изван сопственог бића, у неку амбицију, у неки сан, бескрајно је опасан и погубан пут у маглу маланхолије и патње. Из те магле, „у благом сјају", машу нам Еркекови ликови.
У Битеф театру у Београду 29. маја биће премијерно изведена представа „Света Прада", која се, како је најављено из овог позоришта, кроз причу о модној индустрији бави феноменом тржишта и савременог капитализма, уз фокус на процесе производње и конзумације, а кроз судбине људи неравноправних статуса и могућности. Аутор и продуцент пројекта, глумац Владимир Алексић наручио је текстове на одређене теме од Маје Пелевић, Тамаре Антонијевић, Олге Димитријевић, Ведране Клепице и Димитрија Коканова, који су потом обрађени за извођење по концепту редитељке Сање Митровић. Са њом ћемо у Маскама разговарати о pomenutim темама, као и о свету који се разоткрива кроз представу.
Вечерас у Новом Саду почиње 67. Стеријино позорје које ће трајати до 3. јуна под слоганом „Време тескобе". У оквиру такмичарског програма, који је селектовао Миливоје Млађеновић, биће изведено девет представа, три представе у међународној селекцији „Кругови" и представа у част награђених. Каква је атмосфера пред отварање и вечерашњу премијеру представе „Милева", чућемо од директора Стеријиног позорја Мирослава Микија Радоњића.
Уредник и водитељ емисије је Гордана Ђурђевић.
Коментари