Читај ми!

Ана Торбица

Барокна виолисткиња и сопран

Музичко образовање започела је свирајући виолину и певајући у Дечјем хору РТС-а. После завршене Средње музичке школе „Др Војислав Вучковић" (виолина и соло певање), наставила је школовање на Факултету уметности у Нишу (студије соло певања), а затим је завршила и мастер академске студије барокне виоле и певања на Одсеку за историјску интерпретацију Краљевске музичке академије у Лондону.

Активно је наступала са ансамблима: „New Trinity Baroque", „Savaria Baroque", „Eboracum Baroque" и Барокним оркестром Нове београдске опере у Србији. Била је учесница: Лондонског фестивала барокне музике, Фестивала ране музике у Београду, Дана барокне музике у Новом Саду, Барокног фестивала у Софији, „Korkyra Baroque" и Вараждинских барокних вечери. На неколико међународних такмичења освајала је награде у камерној музици и певању.

Као сопран, превасходно изводи репертоар из периода раног барока и жанра црквене музике. Члан је Студија за рану музику и наступа као солиста Нове београдске опере. Као модерни виолиста, наступала је са Симфонијским оркестром „Макрис" у Србији и оркестром „Gwinnett Ballet Theatre" у Атланти (САД), као и са „Симфонијетом Београд" у Грчкој.

Од 2018. године је самосталан уметник и члан Удружења музичких уметника Србије. Исте године узела је учешће и у снимању ЦД-а у Буктехудеовом Membra Jesu Nostri са ансамблом New Trinity Baroque.

Анино интересовање за историјску интерпретацију проистекло је кроз рад на београдској и аустријској барокној академији, као и на међународној летњој школи у Дартингтону у Енглеској. Искуство је стицала професионалним извођењем и снимањем барокних опера и камерног репертоара, те учешћем на мајсторским курсевима са еминентним уметницима (Евелин Таб, Роберта Мамели, Адријан Батерфилд и многи други). Сарађивала је на концертима и са уметницима као што су Тревор Пинок, Филип Херевеге, Рејчел Поџер и други, свирајући у разним пројектима на Краљевској музичкој академији.
Наступала је и са Барокним оркестром Краљевске академије у серији концерата Бахових кантата, уз подршку Коhn Fondation и краљице Енглеске, као и у барокним операма. Као члан ансамбла Academy Baroque Soloists наступала је широм Велике Британије. Последњих неколико година била је редован гост британске амбасаде у Србији, где је наступала током прославе краљичиног рођендана.
Премијерно је извела концерт за виолу Ј.Г. Грауна са ансамблом New Trinity Baroque на 16. Фестивалу ране музике у Београду у мају 2021.

Упркос пандемији, активна солистистичка концертна 2020/21 година као барокног виолисте и сопрана, донела је Ани Торбици и престижну награду Удружења музичких уметника Србије за најуспешнијег младог уметника у 2020. години.
Том приликом ће ова уметница публици подарити соло реситал у Коларчевој задужбини у новембру месецу.

Аутор емисије: Ана Ћирица

Позитивна трема Позитивна трема

Autor:
Ана Ћирица

Ауторска емисија усмерена је на нашу музичку сцену и бави се превсходно темама у вези са класичном музиком, уз повремене искораке у друге области (џез, "world music"). Циљеви ове емисије су информативног и едукативног карактера: усмерити пажњу ка музичким уметницима који нису довољно медијски експонирани, младима који тек стасавају на том пољу, као и музичарима који нису у првом плану на концертним подијумима... [ детаљније ]

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару