Култура на медијском тржишту

Скрајнута и пожељна

Када се вест из културе нађе на насловној страни, посета културним странама на интернет издању порасте у просеку два до три пута. Ово се показало као правило у домаћој штампи. Проблем је што је вест из културе на насловној страни „чудо које се ретко среће". Да „зло буде веће", већина дневних новина готово да и нема „културне стране". Уместо њих, појавиле су се „забава", „шоу биз", „лајф стajл"...

С друге стране, медији су незаменљиви у промоцији културе и њених вредности. Сама култура представља процес креирања и преношења образаца, поступака и понашања, а они у суштини обликују и одржавају одређену заједницу. Ауторитет културе због тога поседује моћ да хармонизује друштво и ствара амбијент за његов складан и успешан развој.

Упркос свему томе, култура и културни садржаји у нашим медијима немају добар статус. Углавном су на маргини, са слабим изгледима да се тренд промени. Зашто је то тако, која је права мера културе и каква је медијска и културна политика пожељна ‒ за Речено и прећутано говоре Драган Никодијевић, декан Факултета за културу и медије, и Марија Ђорђевић, уредник Културног додатка Политике.

Уредник и водитељ емисије је Радован Пантовић.

 

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару