среда, 13. мај 2020, 16:00
Уна Поповић и Марија Радош
Уна Поповић, активности „AICA Srbija"; Марија Радош, Галерија „Ремонт" за време и после пандемије коронавируса.
Епидемија коронавируса и мере које су државе увеле ради борбе против његовог ширења, било је нешто сасвим ново и за друштва и за појединце. Организација живота према антипандемијским прописима/препорукама увела је не само нове релације у друштвеним односима већ је старе ставила у потпуно нове контексте.
Српски огранак Међународног удружења ликовних критичара (AICA) током пандемије и времена изолације био је врло активан у решавању екзистенцијалних проблема својих чланова, пре свега младих који су махом незапослени или раде као фриленсери или на уговоре.
Иако су у тој борби за егзистенцију у новонасталој сутуацији у име драмских или ликовних уметника иступиле врло успешно њихове еснафске организације, иза проблема историчара уметности стала је српска AICA, пошто је једина организована (колико-толико) струковна организација. Које су то све биле акције и какав су успех имале, и зашто баш AICA, разговараћемо с председницом српског огранка AICE Уном Поповић, кустоскињом МСУ у Београду.
Почетком ове године Галерија „Ремонт" је обележила двадесет година постојања и том приликом најављен је богат програм за јубиларну годину. Али, изложба „Режим снова - REM" Жарка Алексића, која је била предвиђена за 16. март, морала је да буде одложена, па је уместо изложених радова у Галерији „Ремонт" на сајту „Remont Art Files" публикован разговор с аутором о (неодржаној) изложби.
Исти принцип је примењен и на (неотворену) изложбу „Aesthetics for Nobody" Александра Лазара и Марка Весића. А онда, поставља се и питање „како даље" када живот почне да се враћа у нормалу која је далеко од нормале? Гошћа емисије биће Марија Радош, кустоскиња Галерије „Ремонт".
Уредник и водитељ емисије: Сава Ристовић.
Коментари