Мит о Мокрањчевој "Неоргиналности"

Последња емисија мартовског циклуса Како слушати музику, посвећеног руковетима Стевана Мокрањца, бави се питањем његове наводне неоригиналности као обрађивача народних песама. Уредница је Горица Пиликповић.

И после свега о чему смо говорили у овом циклусу емисија, после свих могућих аспеката анализе руковети - формалне, хармонске, хорске, драматуршке - заиста је тешко поверовати да је ико икада могао Мокрањцу да оспори оригиналност. То се, међутим, догађало, и у данашњој, последњој емисији ставићемо тачку на тај мит о неоригиналности односно пренећемо делове излагања музиколошкиње Тијане Поповић-Млађеновић, са трибине у оквиру Мокрањчевих дана у Неготину 2011. године. Тачније, она је говорила о прихватању и вредновању Мокрањчеве музике од стране музичких стручњака која траје, ево већ више од 120 година. Другим речима, од када су се Мокрањчеве руковети појавиле од тада се о њима и пише, али испрва се о Мокрањцу говори само као о обрађивачу народних песама, не и оригиналном ствараоцу.

Како слушати музику

Autor:
Зорица Премате, Горица Пилиповић и Бојана Жижић

Шта чујемо? Шта слушамо? Како слушамо? Шта уочавамо, а шта пропуштамо? На које елементе се ослонити? На ова и низ других питања покушава да одговори емисија Како слушати музику. [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње