недеља, 29. мар 2020, 10:00
Мит о Мокрањчевој "Неоргиналности"
Последња емисија мартовског циклуса Како слушати музику, посвећеног руковетима Стевана Мокрањца, бави се питањем његове наводне неоригиналности као обрађивача народних песама. Уредница је Горица Пиликповић.
И после свега о чему смо говорили у овом циклусу емисија, после свих могућих аспеката анализе руковети - формалне, хармонске, хорске, драматуршке - заиста је тешко поверовати да је ико икада могао Мокрањцу да оспори оригиналност. То се, међутим, догађало, и у данашњој, последњој емисији ставићемо тачку на тај мит о неоригиналности односно пренећемо делове излагања музиколошкиње Тијане Поповић-Млађеновић, са трибине у оквиру Мокрањчевих дана у Неготину 2011. године. Тачније, она је говорила о прихватању и вредновању Мокрањчеве музике од стране музичких стручњака која траје, ево већ више од 120 година. Другим речима, од када су се Мокрањчеве руковети појавиле од тада се о њима и пише, али испрва се о Мокрањцу говори само као о обрађивачу народних песама, не и оригиналном ствараоцу.
Autor:
Зорица Премате, Горица Пилиповић и Бојана Жижић
Шта чујемо? Шта слушамо? Како слушамо? Шта уочавамо, а шта пропуштамо? На које елементе се ослонити? На ова и низ других питања покушава да одговори емисија Како слушати музику. [ детаљније ]
Коментари