Драматургија Мокрањчевих руковети

У трећој емисији мартовског циклуса Како слушати музику, посвећеног руковетима Стевана Мокрањца, уредница Горица Пилиповић скреће пажњу на драматургију руковети.

„Ако покушате да извадите ма коју од песама из руковети за себе, осетићете колико је то немогуће ставити је на програм и певати тако саму, јер сва њена лепота у зависности је од песама које јој претходе и следују, а ово утолико пре што свака од руковети може литерарно да се опише као целина." Ове речи Косте Манојловића наводи Ксенија Стевановић на почетку свог музиколошког рада под насловом Текстуално-музичка драматургија руковети, објављеног у зборнику научних радова Мокрањцу на дар. Дакле, од првих аналитичара Мокрањчевог дела па до данашњих музиколога постоји свест о томе да руковети нису само једноставан збир народних песама, већ да су то музичко-поетско-драматуршке целине повезиване различитим и суптилним средствима.

Како слушати музику

Autor:
Зорица Премате, Горица Пилиповић и Бојана Жижић

Шта чујемо? Шта слушамо? Како слушамо? Шта уочавамо, а шта пропуштамо? На које елементе се ослонити? На ова и низ других питања покушава да одговори емисија Како слушати музику. [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње