субота, 09. дец 2017, 13:00
Степеник
Медији, идеологија и култура
Пре нешто више од пола века, Британац Рејмонд Вилијамс је чувеном тврдњом да је култура обична у сваком друштву и у свакој свести прекинуо дотадашњу елитистичку традицију у истраживању културе и почео је да истражује оно обично и свакодневно у њој. Иза назива културне студије стоји амбициозан пројекат радикално другачијег промишљања културе.
Ново виђење културе отворило је врата за нове приступе, а културне студије прве образлажу значај популарне културе, истражују идеолошку природу културних форми и њихову улогу у одржавању друштвених хијерархија на основу различитих неједнакости. Можда најпознатија заоставштина културних студија јесте постављање масовних медија, пре свега телевизије - у центар истраживачких интересовања.
У Степенику, о томе колико су културне студије измениле схватање феномена културе, медија и публике, говори Сњежана Миливојевић, професорка на Факултету политичких наука у Београду и ауторка књиге Медији, идеологија и култура (Фабрика књига).
Ауторка емисијe је Маријана Радуловић.
Коментари