среда, 30. нов 2016, 09:00
Соларис
Тема емисије: Аквакултура и заштита ихтиофауне, a cаговорник: проф. др Зоран Марковић, Пољопривредни факултет Универзитета у Београду
Појам аквакултуре означава методологију узгајања водених организама. Као начин производње хране, аквакултура у свету тренутно бележи највећу стопу раста - око 9% годишње. Поред тога, аквакултура омогућује узгајање матичних примерака риба и других водених животиња ради обнављања популација у природним стаништима и заштите угрожених врста. На тај начин примена аквакултуре игра огромну улогу како у развоју и коришћењу економских потенцијала, тако и у очувању аутохтоних врста (и следствено биодиверзитета), обезбеђивању услова за одрживу експлоатацију природних ресурса, али и подршци локалним заједницама којима је риболов главни извор хране и/или прихода. С обзиром на чињеницу да се од око 100 врста риба које настањују воде наше земље чак 63 врсте сматрају угроженим и подлежу одређеном режиму заштите, улагања у развојне подухвате из области аквакултуре могла би да буду један од носећих стубова свеобухватних стратегија које би на најбољи начин објединиле економске, еколошке и етичке аспекте нашег односа према природи.
Музички уредник: Ивана Ђорђевић
Тон-мајстор: Ненад Ђорђевић
Аутор емисије: Срђа Јанковић
Адреса електронске поште емисије, коју слушаоци могу да користе да би постављали питања, али и давали коментаре, примедбе и сугестије, гласи: solaris@rts.rs
Autor:
Срђа Јанковић
Емисија је посвећена темама из области природних наука које обухватају како базична, тако и примењена научна истраживања, са посебним освртом на научни метод, историју и филозофију науке, као и различите аспекте односа науке и друштва. Посебна пажња се поклања појашњењу и истицању кључних појмова и концепата од суштинског значаја за разумевање путева и процеса који воде ка научном сазнању. Саговорници у емисији обухватају научнике који се баве истраживањима из различитих области, од носилаца врхунских резултата и признања до оних који се налазе на почетку свог научног трагања, али и припаднике разноврсних професија који су у прилици да понуде релевантна мишљења о одговарајућим аспектима научних подухвата и науке у целини. [ детаљније ]
Коментари