недеља, 28. авг 2016, 10:00
Како слушати музику
Како се идеја о националном у периоду романтизма одражавала на музику?
Током четири наша овомесечна сусрета, а у оквиру циклуса емисија Како слушати музику, говоримо о начинима на које се идеја о националном у периоду романтизма одражавала на музику. Наша гошћа овог месеца је др Соња Маринковић, редовни професор на Катедри за музикологију ФМУ у Београду.
Нешто више ћемо рећи о термину „националне школе" који се одомаћио као збирни наслов за делатности и стваралаштво композитора 19. века који потичу из такозваних „рубних" европских држава. То су земље или области које су свој уметнички музички развој започеле релативно касно и које су се, у том смислу, колико на западноевропску традицију, ослањале и на властито, тек откривено и вредновано, фолклорно музичко благо.
Највише пажње поклонићемо руској традицији и начинима на које је обогатила уметничку музику делима Глинке, Мусоргског, Бородина и Чајковског, а чућете и примере са осталих европских меридијана, док ћемо последњу емисију циклуса посветити само народним играма и плесовима.
Циклус уређује и води Зорица Премате.
Autor:
Зорица Премате, Горица Пилиповић и Бојана Жижић
Шта чујемо? Шта слушамо? Како слушамо? Шта уочавамо, а шта пропуштамо? На које елементе се ослонити? На ова и низ других питања покушава да одговори емисија Како слушати музику. [ детаљније ]
Коментари