среда, 03. авг 2016, 09:00
Соларис
Тема емисије: Запостављени великани српске науке, а саговорник: проф. др Драган Гајић, Природно-математички факултет у Нишу
Многи од истакнутих научника којима се Србија с правом поноси и који су оставили трага у развоју различитих научних области данас су, наизглед парадоксално, готово непознати широј јавности у нашој земљи. Многе од значајних страница историје српске и светске науке углавном су одсутне из школског градива и јавног дискурса, или су пак сведене на понеку фусноту или поједностављену опаску. Стога није изненађујуће што многе анкете показују да недовољно познајемо великане науке међу нашим сународницима и суграђанима.
У разговору са професором Гајићем, покушаћемо да са више страна сагледамо узроке, али и потенцијалне последице таквог стања, назначимо могуће начине да се оно постепено превазиђе и истакнемо неопходне улоге образовног система, медија, научне заједнице и других инстанци које би могле и морале да допринесу бољем односу према нашем научном наслеђу и појединцима који су га учинили јединственим.
Музички уредник: Ивана Ђорђевић
Тон-мајстор: Ненад Ђорђевић
Аутор емисије: Срђа Јанковић
Адреса електронске поште емисије, коју слушаоци могу да користе да би постављали питања, али и давали коментаре, примедбе и сугестије, гласи: solaris@rts.rs
Autor:
Срђа Јанковић
Емисија је посвећена темама из области природних наука које обухватају како базична, тако и примењена научна истраживања, са посебним освртом на научни метод, историју и филозофију науке, као и различите аспекте односа науке и друштва. Посебна пажња се поклања појашњењу и истицању кључних појмова и концепата од суштинског значаја за разумевање путева и процеса који воде ка научном сазнању. Саговорници у емисији обухватају научнике који се баве истраживањима из различитих области, од носилаца врхунских резултата и признања до оних који се налазе на почетку свог научног трагања, али и припаднике разноврсних професија који су у прилици да понуде релевантна мишљења о одговарајућим аспектима научних подухвата и науке у целини. [ детаљније ]
Коментари