Знакови

Као наставак прошлонедељне приче о уметничкој критици институција уметности, данас говоримо о уметничкој критици уметности.

Гост ће бити Горан Ђорђевић, уметник који је у првој половини осамдесетих година прошлог века, копирањем дела најзначајнијих модерниста, попут Мондријана и Маљевича, исказао свој став према оригиналности уметничког дела, а самим тим и према уметности уопште.

Горан Ђорђевић је седамдесетих година из потпуно другог окружења ушао у свет концептуале тадашњег СКЦ-а, да би од 1979. почео с копирањем дела великих мајстора Модерне, доводећи у питање оригиналност као базичну категорију уметности. Уметношћу је престао да се бави 1985. када одлази у иностранство. 

Разговор је снимљен после предавања које је одржао Горан Ђорђевић, ноћни чувар у Њујорку о уметнику Горану Ђорђевићу, а у оквиру изложбе "Пит Мондријан - Случај композиције II" у Народном музеју у Београду, фебруара 2015. 


Уредник и водитељ Знакова: Сава Ристовић

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом