Читај ми!

Збуновник

Да ли сте знали да је први комерцијални ноћни лет у историји светског ваздухопловства обављен 9. септембра 1923. године?

Какве то сад везе има са нама, питате се ви?

Па зато што је панчевачки аеродром забележен у историји ваздухопловства као место одакле је 9. септембра 1923. године полетео први авион на редовној ноћној линији за Букурешт.

А откад је света и века човек је сањао да има крила, да лети...

Авион је полетео из Панчева уз помоћ рефлектора постављених на растојању од сваких 20 км ка Букурешту. Аеродром код Панчева је био привремено решење до завршетка земунског аеродрома. Долазак на аеродром из Београда био је напоран, јер није било Панчевачког моста, па се скелом или бродом прелазио Дунав са београдског пристаништа па Тамишом до панчевачког пристаништа, а затим кочијом до аеородрома. На месту тадашњег аеродрома, данас се налазе хале фабрике авиона УТВА, као и травната писта за пробне, спортске и тренажне летове. Био је то једини начин да авиони стигну из Париза у Истамбул пре луксузног воза "Оријент експрес", који је био спорији од авиона, али је путовао и ноћу. Лет од Панчева до Париза трајао је око 30 сати, док је од Панчева до Букурешта требало 4 сата. Авиони на овој линији престали су да слећу на панчевачки аеродром 1927. године.

Међутим, снови о летењу никада нису престајали.

Данас, у Збуновнику о крилима, летењу, слободи...

Удружење Збуновник

Фамилиологија Фамилиологија

Autor:
Редакција за децу и младе

Програм за децу и младе Радио Београда 1 постоји пуних шест деценија. Од тренутка када је Радивоје Лола Ђукић добио «партијски» задатак да организује нешто што би деци тих година било забавно и корисно, он је, талентован и мудар, направио дечју групу. [ детаљније ]

Коментари

Juga
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Trudnoca
Бесплатна вантелесна оплодња и у Нишу
Pun mesec
Како Месец утиче на физичко и ментално здравље
Mirjana
Преминуо Игор Холодков
Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару