Читај ми!

Реприза

Стари господин

''Одликовао се свестраном психолошком анализом својих улога и режија, био је узорно природан, непосредан, лежеран у игри, изразито модеран глумац ослобођен шаблона, стереотипности и патетичности'' - записао је Зоран Т. Јовановић, театролог, о Милораду Гавриловићу.

Књижевник Милан Грол тврди да је он био на челу једне генерације глумаца, коју су чинили: Илија Станојевић, Љуба Станојевић, Сава Тодоровић, Раја Павловић, Вела Нигринова и Зорка Тодосић. А оно чиме је Милорад Гавриловић (1861-1931) био испред свих својих другова, јесте то што је он карактер глумца у себи носио у његовим најсвојственијим цртама, с највише вере, с највише илузија о чарима позива. Достојнствена појава и углађено понашање учиниле су да oн и пре својих зрелих година добије надимак Стари господин. У емисији ''Код два бела голуба'' говоримо о Старом господину, Милораду Гавриловићу, глумцу, редитељу и управнику Народног позоришта у Београду.

Књижевник Милан Грол тврди да је он био на челу једне генерације глумаца, коју су чинили: Илија Станојевић, Љуба Станојевић, Сава Тодоровић, Раја Павловић, Вела Нигринова и Зорка Тодосић. А оно чиме је Милорад Гавриловић (1861-1931) био испред свих својих другова, јесте то што је он карактер глумца у себи носио у његовим најсвојственијим цртама, с највише вере, с највише илузија о чарима позива. Достојнствена појава и углађено понашање учиниле су да oн и пре својих зрелих година добије надимак Стари господин.

У емисији ''Код два бела голуба'' говоримо о Старом господину, Милораду Гавриловићу, глумцу, редитељу и управнику Народног позоришта у Београду. Дугогодишњи глумачки рад Милорада Гавриловића обележен је широком скалом људских ликова и карактера; од Ибзеновог Габриела Боркмана, преко Војновићевог Орсата Великог из драме ''Алонз анфант'', све до маестралне изведбе Шекспировог Магбета. У историји српског позоришта представља значајну уметничку појаву од деведесетих година 19. до тридесетих година 20. века захваљујући педесетогодишњем ангажману, обиму и квалитету улога које је тумачио. Уједно је најзначајнији и најбољи представник глумачке режије од краја 19. до почетка 20. века. Сасвим издвојен, величином и разнородношћу улога од других глумаца, од којих се сваки јасно показује својом сопственом историјом, Милорад Гавриловић сплиће у себи историју личну и историју Народног позоришта. Он је истовремено био и славни представник ове театарске куће, и њена најдубља потреба. 

Аутор емисије: Војислав Карановић

Код два бела голуба

Autor:
Војислав Карановић

Од свог почетка, 1968. године, па до данас емисија Код два бела голуба прича приче о старом Београду, његовим житељима, појавама и догађајима, али и приче о прошлости осталих места Србије, и о свему ономе што представља живо језгро наше традиције. [ детаљније ]

Коментари

Tolkin bi se zgrozio
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar na kritiku
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Čemu neki izrazi
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Dobra kritika
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Nije realno
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи