уторак, 03. дец 2013, 10:55
Српски на српском
Захваљујући маркетинг менаџерима, адвертајзинг дизајнерима, копирајт акаунт, бренд, менаджерима и њиховој естетици, заборавићемо и оно што смо знали из граматике и правописа. Нећу овога пута о њиховим, наводно, непреводивим занимањима, него о великом слову. Креативни тимови рекламних агенција сматрају да су велика и мала слова искључиво естетске категорије измишљене за привлачење и одбијање потрошача.
Вероватно је неки маркетиншки гуру закључио како мешавина великих и малих слова збуњује оне којима се агенције обраћају, ваљда зато што их подсећа на мрски им правопис. Да не би нервирали оне којима морају да се улагују, смислили су да неписменима иду низ длаку и понуде им или само велика или само мала слова, а ако баш морају да их мешају, онда су сва почетна слова велика. Ко буде питао - зашто, казаће му се - тако је лепше.
Ко је у својству новинара био на финалу Дејвис купа између тениских репрезентација Србије и Чешке, добио је акредитацију на чијој је траци писало Тениски Савез Србије. Свака реч била је написана великим почетним словом.
Аутор: Мирјана Блажић Микић
Драмски уметник: Јадранка Селец
Autor:
Мирјана Блажић
Свака грешка у језику има своју причу. Ко нађе грешку, ваљаће му и објашњење, ко не нађе, нека слуша причу, наћи ће се грешка сама. [ детаљније ]
Коментари