У београдској галерији „Прозор” је у току мултипрограмска изложба „Херметика Речника технологије и застарела модерност утопије Југославије” која социо-културолошки осветљава транзициони период између 1979. и 1982. године. Наиме, Речник технологије објављен 1981. је окренут разматрању глобалне технолошке цивилизације и утопијског карактера Југославије. То, како га називају, „скривено језгро” југословенске утопије требало је да буде својеврсна спона између премодерне и постмодерне културе. Међутим, 1982. тајна радна група изнела је на политичким форумима оптужбе против Речника које су довеле до острашћених медијских напада па је тако до данас остао непознаница. А оно што је окарактерисано као најсубверзивније у Речнику технологије, јесте чињеница да је његов циљ био је подизање свести о преузимању власти вештачке интелигенције и виртуелног света над животом.
Актуелна поставка је продукт ауторског рада колектива „Хептадекагон” кога чине Александар Петровић, Александра П. Стевановић, Димитрије Вујадиновић, Дејан Вукелић, Драган Булатовић и Милан Попадић. А на изложби ће уз странице Речника технологије бити представљене и мултимедијске и мултигенерацијске реакције на његов настанак и нестанак, као и разноврстан трибински програм, премијере документарних емисија, ауторска вођења и радионице, о чему нас информише прилог Петра Протића.
Кроз емисију води Јелена Кнежевић.
Коментари