понедељак, 30. окт 2017, 18:00
Ars, Artifex
Током управо завршеног Сајма књига, у Народној библиотеци Србије представљен је, светски све присутнији, најновији роман Даше Дрндић, ''ЕЕГ''.
Његов главни јунак, Андреас Бан, ''игра своју властиту партију шаха, црним фигурама, без обзира је ли у Ровињу, Ријеци, Загребу, Београду, Паризу, Тоскани, Риги или пак Тирани, Бан приповиједа приче оних који их сами нису могли, знали, смјели или хтјели испричати, јер оне су саставни дио његове бесконачне партије шаха.'' Са књижевницом која је успела да створи прозу карактеристичну за Шнајдера, Крлежу или Киша - фрагментисани, слојевити наративни ток са низом судбина оптерећених контекстом тоталитаризма и холокауста, разговарао је Петар Протић.
Како се историја пише, о томе се учи у школи, али како се брише - то се тренутно види на улици - скидање табли са називима улица и тргова, прекречавање неподобних графита, размена споменика... Уметник Далибор Мартинс има свој ликовни, филмски и перформативни одговор и коментар на ревизију прошлости. У ЦЗКД је била Дејана Јочовић и одакле за данашњу емисију доноси поглед на ЖИВ_ОКТ_РЕВ Далибора Мартинса.
У Новосадском позоришту у петак је премијерно изведена музичка представа ''Јесењин'', коју је по стиховима Сергеја Јесењина компоновао Корнелије Ковач, а режирао Милан Белегишанин. Вољеног песника игра Габор Карајош, Црног Човека Арпад Месарош, а Исадору Данкан Емина Елор, уз готово читав ансамбл Ujvideki Szinhaza, потпомогнут гостима. Пред сутрашњу прву репризу, телефоном идемо у Нови Сад и о представи разговарамо са Робертом Ленардом, уметничким директором позоришта.
Кроз емисију води Љубица Крминац.
Autor:
Београд 202
Ars, artifex најављује, прати, коментарише ars/уметност и artifex/уметника. Брзо, кратко, критички - да будете у току. Емисију уређује Александра Гловацки. [ детаљније ]
Коментари