Читај ми!

Vučić: U narednih 20 dana obilazim infrastrukturne projekte, ministri moraju da troše pare

Predsednik Aleksandar Vučić, koji je obišao radove na putu Zaječar–Knjaževac, istakao je da je taj put važan za timočki kraj, ceo istok Srbije, ali i za sve građane koji dolaze na Staru Planinu. Najavio je da će u narednih 20 dana obići gotovo sve infrastrukturne projekte u zemlji.

Aleksandar Vučić je ukazao i da će taj kraj Srbije posebno dobiti na značaju i kada se bude izgradila pruga Beograd–Niš, koja bi trebalo da bude brza pruga. 

Predsednik je istakao da će u narednih 20 dana pokušati da obiđe gotovo sve važne infrastrukturne projekte u Srbiji, koji su, kako je rekao, važni za stopu rasta, ali i za privlačenje investitora.

"Nema investitora tamo gde nema puteva i brze saobraćajne veze", ukazao je Vučić.

U tom smislu, kao primer, naveo je da u Valjevu nikada ne bismo mogli da dovedemo investitora, da nije auto-puta "Miloš Veliki" i da nije urađen put Lajkovac–Valjevo.

"Ministri i javna preduzeća moraju da počnu da troše pare", poručio je predsednik.

Vučić je podsetio i da je Knjaževac nekada bio važan industrijski centar, a danas mora da se radi na tome da to ponovo postane.

Informišući se o toku radova na putu Zaječar–Knjaževac, upitao je i da li država duguje izvođaču radova "Integral", a dobio je odgovor da država ništa ne duguje, i da je planirano da radovi traju do februara, ali da će biti završeni do kraja decembra.

Još nema studije o brzoj pruzi 

Raspitao se i za prugu, na šta je dobio odgovor da je u toku izvođenje radova, ali da, zbog male frekvencije putnika, nije napravljena studija o izvodljivosti brze pruge.

"Ne može da se napravi studija izvodljivosti kada ljudi putuju dva puta brže kolima. Tako to niko nije mogao ni za prugu Beograd–Budimpešta. Ljudi u Srbiji su se odvikli vozova, zaboravili na njih. Moći ćemo studiju da napravimo tek kada ubrzamo pruge", ukazao je Vučić.

Kao primer, naveo je prugu Valjevo–Beograd, na kojoj je popunjenost kapaciteta, nakon rekonstrukcije, 65-70 odsto, dok vozovi na relaciji Vršac–Beograd imaju još veći stepen popunjenosti. 

"U najvećem delu Srbije nemamo pruge i vozove. Sada krećemo u pregovore sa Evropljanima, a videćemo i sa Kinezima oko pruge Beograd–Niš. Ako bi mogli 200 kilometara na sat da razvijemo brzinu, ne znam zašto bi neko išao kolima. Pruge su budućnost i moraćemo da obraćamo više pažnje na njih. Ali, moramo prvo puteve da završimo", poručio je Vučić.

V. d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak rekao je da je u četiri opštine Zaječarskog okruga – Zaječar, Knjaževac, Boljevac i Sokobanju – ove godine uloženo 700 miliona, a samo u put Zaječar–Knjaževac uloženo je jednu i po milijardu dinara, odnosno oko 12,5 miliona evra.

Dodao je da su Vlada i Ministarstvo saobraćaja u poslednjih pet godina u taj okrug uložile oko 30 miliona evra.

Takođe, rekao je i da će 24 kilometra puta biti završena do decembra ove godine.

Obilazak petlje Salaš

Vučić je obišao i radove na petlji Salaš, koji bi trebalo da budu završeni za 90 dana. Tom prilikom je ukazao na probleme u izgradnji putne infrastrukture.

U razgovoru sa predstavnicima zaječarskih lokalnih vlasti i nadležnog javnog preduzeća oko troškova puta do Negotina, Vučić je konstatovao da se iz toga vidi koliko problema ima oko izgradnje lokalnih, regionalnih i državnih puteva.

"Dobro je da vidite koliko muka ima i međusobnih nerazumevanja, a kakvih problema tek ima prilikom izgradnje novih puteva, od studije o izvodljivosti do eksproprijacije...", dodao je Vučić.

Kako je rekao, "uzak je vidokrug" ljudi na čelu javnih preduzeća kada govore o tome da je neki novac kredit, a drugi državni.

"Kažu – to su krediti, kao da nema nikakve veze sa njihovim parama, a mi to vraćamo i više nego što su nam dali. To je ostalo iz vremena komunizma: guraj da se troši, a ako više trošiš, najbolji si ministar. Sada je došlo da ne možemo ni da potrošimo", primetio je predsednik.

Od nadležnih je dobio uveravanje da će radovi na petlji biti završeni za 90 dana.

Naglasio je da se radi o veoma važnoj saobraćajnici, jer država ima velike planove za Prahovo za podizanje industrije.

"Ovo je bitno i za Dušanovac, Radujevac, deo borske i kladovske opštine, sve prema Brzoj Palanci. Posle možemo da razgovaramo o dolasku investitora i svega drugog", naglasio je Vučić.

Ukazao je da samo put Knjaževac–Minićevo–Vratarnica košta 12,5 miliona evra.

"Tako je svuda u Srbiji, pa vidite koliko novca nam treba... A, cilj je da imamo osam auto-puteva u izgradnji do kraja godine", podvukao je on.

Vučić je istakao da putevi život znače građanima.

Obećao je da će sa ministrom finansija Sinišom Malim ponovo razgovarati i videti da li može da se obezbedi 550 miliona za put Negotin–Zaječar, kako bi se on "skinuo sa dnevnog reda".

Izrazio je ujedno žaljenje što ovaj put nije mogao da poseti okolna sela, kako bi porazgovarao sa meštanima, i u razgovoru s njima ustanovio koliko su im značajni putevi koji se grade, a na kojima, dodao je, poslednje četiri decenije niko nije radio.

"Aptiv će zaposliti 2.500 radika"

Vučić je najavio da će irska kompanija "Aptiv", jedan od svetskih lidera u proizvodnji električnih instalacija za putnička vozila, početi da gradi fabriku u Zaječaru u septembru ili oktobru, koja će biti završena do decembra 2022. i do tada zaposliti 2.500 radnika.

"Aptiv već sada zapošljava 250 ljudi i zaposliće do juna još oko 250 radnika i onda će krenuti u branfild objektu da rade. A nova fabika kreće sa izgradnjom u septembru ili najkasnije u oktobru", rekao je Vučić odgovarajući na pitanja novinara.

Vučić je istakao da će zapošljavanje 2.500 ljudi u toj fabrici biti od ključnog značaja za podizanje Zaječara i istoka Srbije.

"To je ono što menja sliku. Kada drugi investitori vide da je Aptiv došao i oni će doći u industrijsku zonu", naveo je predsednik.

Dodaje da će industrijska zona biti opremljena dobrom infrastrukturom i da će dolazak novih kompanija putno značiti ne samo za Zaječar, već i Boljevac, Negotin i Knjaževac odnosno ceo Timočki okrug.

"To su dobre vesti. Sa 'Aptivom' već imamo dobro iskustvo, otvarali smo sa njima prvu ili drugu fabriku u Novom Sadu posle 40 godina, kao i u Leskovcu", naveo je. 

Vučić napominje da je dugo trajala borba za privlačenje "Aptiva" u Zaječar, pošto je ta kompanija htela da gradi fabriku u nekom drugom mestu.

"Ali mi smo insistirali na Zaječaru da bi oživeli istok Srbije, da bi udahnuli život istoku. To je za nas bilo važno", zaključio je Vučić.

недеља, 22. децембар 2024.
7° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње