субота, 03.12.2022, 13:06 -> 14:03
Извор: РТС
Аутор: Љиљана Раичевић
Iako je zabranjenjen prelaz preko mosta na Zapadnoj Moravi kod Stalaća, meštani ga i dalje koriste
Viseći most preko Zapadne Morave, već pola veka spaja opštine Varvarin i Ćićevac. Najkraći je put za meštane Stalaća i Maskara do tranzita, posla u obližnjim fabrikama, do farmi i njiva. I pored zabrane za korišćenje, i dalje se preko njega prolazi.
Dok se par stotina metara dalje podižu betonski stubovi novog mosta na Moravskom koridoru, stara čelična konstrukcija odoleva zubu vremena, ali su drveni delovi odavno propali.
"Prolazila sam vodila sam i dete tu do Stalaća na kulu Todora od Stalaća, ali ima sigurno tri, četiri godine kako ne prolazimo jer vidi se da nije bezbedno", kaže Aleksandra Stefanović iz sela Maskare.
I upravo iz bezbednosnih razloga zabranjeno je korišćenje 2019.
"Jeste zabrana, međutim ljudi to stalno skidaju prelaze preko mosta, sami rizikuju život to je nešto što je vrlo teško sprečiti", upozorava Dragoš Beguš, građevinski inspektor Opštine Varvarin.
Preko visećeg mosta do druge obale i Stalaća samo 95 metara, a putem dvadesetatak kilometara.
"Ljudi prelaze, ima lokalne farme ovde koji rade i od toga žive, stvarno je od velikog značaja ali vidite most je u katastrofalnom stanju. Pre dvadesetak godina je vršena rekonstrukcija samo drvenih delova mosta. Znači grede postojeće i ove daske. To je rađeno iz sopstvenih sredstava tada je mesna zajednica i opština jedna karika i to je tada bila kompletna rekonstrukcija ", naglašava Marko Nikolić, predsednik MZ Maskare.
Most je u nadležnosti opštine Varvarin i na listi nelegalnih o čemu je obavešteno resorno ministarstvo.
"Mislim da ih je vojska radila i niko tu dokumentaciju tehničku nema. Da kažem manje više to su tipski mostovi u celoj Srbiji sa istim karakteristikama, te sajle i cela ta konstrukcija. Poslali smo kompletnu dokumentaciju u vezi tog mesta", dodaje građevinski inspektor Beguš.
Dalja sudbina mosta je neizvesna mada su meštani i opština Varvarin rešeni da ga sačuvaju. Napravljen je elaborat, a sa kompanijom Behtel-Enka koja gradi Moravski koridor pregovara se o njegovoj kompletnoj rekonstrukciji.
Коментари