петак, 09.10.2020, 12:40 -> 13:30
Извор: РТС
Аутор: Драган Милутиновић
Dvocevni tunel kroz Frušku goru - najzahtevniji poduhvat na budućem koridoru
Vlada Srbije i kompanija "Čajna roud end bridž korporejšn" potpisale su ugovor o izgradnji 48 kilometara brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma. Projekat Fruškogorski koridor košta 606 miliona evra. Iako ravničarski, koridor će imati najveći tunel u Srbiji.
Ovaj koridor spajaće najbitnije putne prvace prema Hrvatskoj i, na sever, ka Mađarskoj i za skoro 200 kilometara skratiti put između istoka i zapada. Biće to auto-put sa četiri trake široke po 3,5 metara, ali bez zaustavnih traka.
"Zaista verujem da ćemo završetkom dokumentacije do kraja godine, 2021. godine započeti radove. To je lepa vest, jer mi sada imamo 924 kilometara auto-puteva, radimo na 250 kilometara, u planu je još toliko", kaže Zorana Mihajlović, ministraka infrastrukture i saobraćaja.
Saobraćajnica, koja će spajati auto-puteve ka Šidu i Subotici imaće tunel kroz Frušku goru od tri i po kilometara i most preko Dunava dug 1,8 kilometara.
Fruškogorski koridor povezaće Novi Sad, Irig i Rumu, a izmestiće prolazak teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig.
Najzahtevniji građevinski objekat saobraćajnice Novi Sad - Ruma biće tri i po kilometra dvocevnog tunela kroz Frušku goru. Biće to najveći tunel u Srbiji.
"Mi ćemo sa Fruškogorskim koridorom faktički sa novom raskrsnicom dobiti najkraću vezu sa Banjom Vrdnik a u isto vreme otvoriti perspektive u osnivanju novih radnih zona", kaže Oliver Ognjenović, predsednik Opštine Irig.
Prema idejnom projektu Instituta za puteve iz Beograda, možemo videti tačan potez putne deonice državnog puta 1 B reda broj 21 koji će omogućiti bržu saobraćajnu vezu između Novog Sada i Rume, a animacija je podloga za projekat koji uskoro treba da bude gotov.
Коментари