Читај ми!

Bez amnestije za vozače, ali i kočnica za pešake – da li je saobraćajno vaspitanje neophodno u školama

U prvih 10 meseci ove godine u Srbiji je poginulo 106 mladih, 23 odsto od ukupnog broja nastradalih. Sve više među poginulima je i pešaka. Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za RTS da smo u proteklom periodu previše pažnje poklonili pešacima i da sada imamo pešake koji pretrčavaju na crveno, što pokazuje da su se pešaci previše oslobodili.

Ove godine za 11 meseci poginulo je više ljudi u saobraćajnim nesrećama u Srbiji nego za celu prošlu godinu. Nekako se čini da u decembru mediji stalno izveštavaju o saobraćajnim nesrećama. Podatke za decembar još nemamo, ali se zna da je ove godine u Beogradu najviše ljudi poginulo u aprilu, septembru i oktobru.

U prvih 10 meseci ove godine u Srbiji je poginulo 106 mladih, 23 odsto od ukupnog broja nastradalih.

Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je gostujući u Beogradskoj hronici da postoji rešenje i ako se govori o mladima treba primeniti Strategiju u kojoj piše da je i školski sistem odgovoran za bezbednost saobraćaja, a u Nacionalnoj strategiji se eksplicitno kaže da je neophodno uvesti saobraćajno vaspitanje i obrazovanje u škole.

"Drugačije je kada imate ljude kojima 12 godina pričate o saobraćaju, pa onda oni drugačije doživljavaju polaganje vozačkog ispita", istakao je Božović.

Smatra da su veliki problem i pešaci, sve manje pešaci se zaustave pre kolovoza, pogledaju levo i desno i tek onda pređu ulicu.

"Uglavnom imamo problem na strani pešaka, jer izađu na kolovoz bez da pogledaju da li to mogu da urade bezbedno ili ne mogu, istrče na kolovoz, a kada ide zimsko vreme, aktuelne su kapuljače, pa ne mogu lako ni da vide", objasnio je Božović.

Prema njegovim rečima, vozači moraju biti oprezniji, ali se postavlja i pitanje granice te opreznosti, jer ako imate pešaka koji hoda trotoarom, sigurno da nećete kočiti da ga pitate da li želi da pređe kolovoz, a ako bez ikakvog znaka samo krene da prelazi kolovoz za šta mu je potrebna svega sekunda ili sekunda i po, onda tu vozač ne može ništa da uradi.

Napomenuo je da smo u proteklom periodu previše pažnje poklonili pešacima i da sada imamo pešake koji pretrčavaju na crveno svetlo, što pokazuje da su se pešaci previše oslobodili.

"Naravno da ne amnestiramo vozače, oni treba da posmatraju pešake, ali i pešaci su se previše oslobodili, ne pokazuju jasnu nameru da žele da pređu kolovoz već samo iskorače na kolovoz i to nam je najveći problem. Kada pogledamo dubinsku analizu saobraćajnih nesreća, najčešće mesto sudara je blizu desne ivice kolovoza, što ukazuje da je vreme od kada je pešak krenuo na kolovoz do sudara veoma kratko i to je priličan problem", istakao je Božović.

Govoreći o vozačima početnicima, kaže da njih ne puštamo prerano u saobraćaj, kao i u ostalim državama sveta, ali da treba da unapredimo rad auto-škola, a postoji i niz alata za kontrolu mladih vozača.

"Možemo da obavežemo sve vlasnike automobila, koji daju automobile mladim vozačima da postoji povećana kontrola u vidu Dži-Pi-Esa", istakao je Božović.

Kreće period slava, pa stoga apeluje na sve vozače da ne sedaju za volan ukoliko konzumiraju alkohol.

недеља, 24. новембар 2024.
8° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње