четвртак, 24.02.2022, 06:00 -> 12:28
Извор: РТС
Аутор: Борис Миљевић
Vatrogasci utvrdili da je uzrok požara neodržavanje dimnjaka, odgovor dimničara iznenadio je stanare
Nakon što se u Beogradu u stambenoj zgradi zapalio krov, zbog, kako se sumnja, neočišćenog dimnjaka, RTS je ispitao zašto plaćen račun za dimničarske usluge ne podrazumeva automatski i čist dimnjak.
Na Vračaru, u Kumanovskoj ulici, izbio je manji požar u potkrovlju zgrade, ali su stvari lako mogle izmaći kontroli. Vatrogasci su utvrdili da je uzrok požara neodržavanje dimnjaka.
Upravnik i stanar zgrade Radomir Radošević za požar je saznao dan kasnije od komšije sa petog sprata, čiji je stan najbliži dimnjaku.
"Od jednog komšije sam saznao da je došao kasno, otvorena vrata, vatrogasci unutra. Šta je bilo, kaže – dimnjak. Pošto znam da taj komšija koristi pelet, pitao sam ga da li je kod njega bio požar, kaže – jeste, zapalio se dimnjak", priča Radošević.
Stanari ističu da je velika sreća što niko ispod petog sprata nije ložio, jer bi se požar verovatno proširio.
Iznenađujući odgovor dimničara
Upravnik zgrade tvrdi da je ubrzo obavestio dimničare i preneo im šta su rekli vatrogasci, a odgovor koji je dobio na pitanje zašto dimnjak nije toliko dugo održavan, u najmanju ruku ga je iznenadio.
"Prvo sam pitao kada dolaze. Kažu – po pozivu. Ja kažem – kako po pozivu, zar vi to ne naplaćujete redovno, zar nemate neki plan održavanja, kao Čistoća, kao Zelenilo, sve firme. Vodovod mesečno dolazi da očitava vodu. Ne, kaže, mi to po pozivu. Naravno, bio sam ljut. Onda mi je žena objasnila da ima 130.000 zgrada u Beogradu i da oni ne mogu sve da stignu. Ja naravno nisam prihvatio to objašnjenje", rekao je Radošević.
Dimničari kažu da imaju godišnji plan čišćenja
Dimničari kažu da plan održavanja postoji i da ne rade isključivo po pozivu.
"Preduzeće 'Dimničar Beograd' ima svoj godišnji plan čišćenja. Taj plan je u skladu sa dimničarskim uslugama. Moramo da izađemo na teren i da kontrolišemo sve dimovodne uređaje i kanale u Beogradu na teritoriji 10 opština. Pretpostavljam da je bila neka loša komunikacija", kaže menadžer za odnose sa javnošću KP "Dimničar" Irena Kulić.
U preduzeću navode da stanari često ne budu kod kuće, pa preventivni pregled nije moguće obaviti. Ovi pregledi su na planu mimo grejne sezone, od 15. aprila do 15. oktobra i to je uređeno zakonom.
"Mi moramo da u toku godine jednom kontrolišemo i jednom očistimo. To je nešto što je odavno preporuka i pravilo i postoji odavno, dakle dva puta godišnje je preporuka", navodi Kulićeva.
Ukoliko je situacija hitna, dimničari odmah izlaze na teren.
"Kada nas pozovete za vanredno čišćenje dimnjaka, izlazimo na teren u roku od 24 sata. Izuzetni su slučajevi kada je velika gužva, zbog početka školske godine i priprema za grejnu sezonu, onda se taj rok produži i do pet dana", dodaje Kulićeva.
Kada je moguće odjaviti dimničarsku uslugu
U slučajevima kada zgrada nema dimnjak ili se ne koristi, moguće je odjaviti dimničarsku uslugu, direktno u preduzeću ili putem Infostana.
U celom Beogradu radi šezdesetak dimničara.
Takođe, preporuka je da se zahtev za pregled pošalje imejlom.
Коментари