четвртак, 11.02.2021, 12:55 -> 14:22
Извор: РТС
Аутор: Драган Милутиновић
Auto-put do Požege gradi se u tri smene – sa kakvim izazovima se radnici svakodnevno suočavaju
Do sredine decembra Čačak će biti povezan sa Požegom auto-putem, obećanje je koje dolazi iz resornog ministarstva. Najveći objekat na deonici je tunel "Laz". Da bi se postigli rokovi radi se u tri smene.
Na tunelu "Laz" do sada je sa ulazne strane prokopano ukupno 507 metara desne i 513 metara leve cevi, dok je sa izlazne strane prokopano 150 metara desne i 145 metara leve cevi.
Na iskopavanju cevi izdvojili su se manji problemi oko kosina, a još zahtevniji poduhvat je iskopavanje tunela "Munjino brdo".
"Mi to možemo da uradimo samo ako budemo radili svakog dana u tri smene. Mi to moramo tako da etabliramo. Nije dovoljno da radimo po dve smene od 10 sati, moramo da radimo 24 sata i to je knap da završimo ovo do kraja godine", kaže Tomislav Momirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Izgradnja deonice Preljina–Požega počela je 1. jula 2019. godine. Ona je podeljena na tri poddeonice: Preljina–Prijevor, Prijevor–Lučani i Lučani–Požega.
Auto-put do Prijevora ide dolinama reka Čemernice i Zapadne Morave, nakon koje ulazi u brdsko-planinski teren i zaobilazi Ovčarsko-kablarsku klisuru.
"Svakodnevno se susrećemo sa raznim problemima kao što su podzemne vode i gasovi, problem je klizanje trena, ali mi imamo stručni tim koji to unapared predvidi i uradi tehničko rešenje", objašnjava Šo Đi Šang, direktor projekta.
Izvođač radova na ovoj deonici auto-puta od Preljine do Požege je kineska kompanija CCCC, a ukupna vrednost investicije je 523 miliona američkih dolara.
Коментари