понедељак, 22.06.2020, 15:25 -> 15:28
Извор: РТС
Dok se ne dogodi najgore, mnogi ne promene svoj stav o saobraćaju
Čudna je ova godina u mnogim oblastima, pa i kada je bezbednost u pitanju. I tokom vanrednog stanja bilo je teških saobraćajnih nesreća i nastradalih osoba. Posle ukidanja policijskog časa, broj udesa značajno veći. Samo prošle nedelje imali smo "crni četvrtak", kada su se loše vesti nizale jedna za drugom. U četiri stravične nesreće poginulo je šest osoba, dok je 11 povređeno. Svi smo videli strašne slike sudara kombija i putničkog automobila u centru grada, a potom nesreća i kod Obrenovca, Kovina, Rume. Jasmina Milošević, direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja kaže za RTS da je najčešći uzrok saobraćajnih nezgoda brzina.
Jasmina Milošević je gostujući u Jutarnjem programu RTS-a rekla da je 18. juna u odnosu na isti period prethodne godine 2.657 manje povređenih nego u istom periodu prošle godine, ali troje više poginulih.
"Kada pada kiša vozači moraju da i način razmišljanja u vožnji prilagode uslovima puta", navela je Miloševićeva.
Prema njenim rečima, samo trenutak nepažnje je dovoljan da se desi ono najgore.
"Postoje ljudi koje ne možete preventivnim merama i kaznenom politikom da promene svest i stav o bezbednom ponašanju u saobraćaju. Dok se ne dogodi najgore mnogi ljudi ne promene svoj stav o saobraćaju", istakla je Miloševićeva.
Kada analiziramo saobraćajne nezgode, najčešći uzrok nastanka saobraćajnih nezgoda je brzina.
"Zatim vožnja pod dejstvom alkohola, od devet do 11 odsto saobraćajnih nezgoda se dogodi jer je vozač konzumirao alkohol. Svi oni koji kažu da bi trebalo da bude nulta tolerancija na alkohol, priznaju da su makar jednom konzumirali alkohol i vozili. Samo dobrom kombinacijom preventivnih i represivnih mera se može doći do rezultata", kazala je Miloševićeva.
Dve sekunde pogleda na mobilni dugačke su 60 metara
Treći uzrok su uslovi na putu.
"U četiti posto saobraćajnih nezgoda koje se dogode uzrok je upotreba mobilnih telefona. Pretpostavljamo da mnogo veći broj vozača koristi mobilni telefon dok upravlja automobilom. Pri brzini od 50 kilometara na sat ako ste samo pogledali u telefon na samo dve sekunde, vi ste prošli dva autobusa", ističe Miloševićeva.
Analize govore, kako napominje, da mnogo veći broj i vozača i suvozača i na zadnjoj klupi stavljaju pojas.
"Dešava se da i onaj ko je stavio pojas bude povređen jer neko od suvozača nije stavio pojas. Samo 12 posto je upotreba zaštitnog pojasa na zadnjem sedištu. Pobedićemo kada onaj ko uđe na zadnje sedište stavi po automatizmu pojas", izjavila je Miloševićeva.
Agencija za bezbednost saobraćaja poklonila je, dodaje, 6.000 sedišta za decu.
Od prošle godine ističe da postoje trotineti kao nov učesnik u saobraćaju za koji će se naći mesta i u novom zakonu.
Tokom vanrednog stanja njih nije bilo u saobraćaju.
"Mi smo i prethodne godine beležili manji broj poginulih i povređenih i biciklista i mopedista u saobraćaju u odnosu na 2018. godinu. Ove godine je to otprilike na istom nivou, dok beležimo za šest manje nastradalih biciklista nego prethodne godine", izjavila je Miloševićeva.
Oni su navodi 12 puta ugroženiji da smrtno stradaju i dožive težu povredu ako dođe do nezgode.
"Apeluje na sve da koriste zaštitnu opremu, jer svako ko koristi zaštitnu opremu i kacigu pet puta povećava verovatnoću ili da će imati manju povredu ili da će saobraćajnu nesreću preživeti", rekla je Miloševićeva.
Коментари