недеља, 01.05.2022, 16:13 -> 17:13
Извор: РТС
За неколико секунди избегнута трагедија на Тошином бунару, све забележиле камере
На железничкој станици Тошин бунар у петак је захваљујући присебности присутног младића сачуван живот жене која је прелазила преко колосека, свега неколико секунди пре проласка брзог воза "Соко". Све су забележиле камере.
Након срећом избегнуте трагедије у Тошином бунару, "Инфраструктура железнице Србије" апеловала је на грађане да не прелазе преко колосека брзе пруге Београд – Нови Сад, којом пролазе возови брзином 200 километара на сат.
Како се наводи из овог предузећа, на железничком стајалишту Тошин бунар у Београду, у петак је сачуван живот једне жене, само захваљујући присебности и брзој реакцији присутних особа.
Наиме, једна женска особа кренула је да прелази преко колосека на Тошином бунару са торбом у рукама, али није могла да се попне на перон и други људи помогли су јој да се склони с пруге свега неколико секунди пре него што је наишао брзи воз "Соко", који између Београда и Новог Сада саобраћа брзином од 200 километара на сат.
Овај случај забележиле су сигурносне камере "Инфраструктуре железнице Србије".
На срећу, ова жена је преживела, али се овакве ситуације готово по правилу завршавају трагично и неко настрада, наводи се у саопштењу.
"Инфраструктура железнице Србије" зато још једном упозорава да се пруга прелази само на местима где је то омогућено и дозвољено, како би се сачували људски животи и безбедност железничког саобраћаја.
Ово посебно важи за брзу пругу Београд – Нови Сад, где возови саобраћају великом брзином и где нису предвиђена никаква укрштања пруге и пута, нити било каква непредвиђена заустављања воза током вожње.
"Воз који саобраћа брзином од 200 километара на час не може тренутно да се заустави чак и када машиновођа опази некога на прузи, нити може да скрене с пруге. Особе које на овај начин непромишљено и неодговорно крену да прелазе преко шина готово увек погину на лицу места. Да не говоримо о томе да то може при великој брзини да угрози и безбедност путничког воза и свих путника у њему", истиче се у саопштењу.
Поштовати упозорења дуж пруге
Брза пруга Београд – Нови Сад великим делом је ограђена, изграђено је више од сто објеката (подвожњаци, надвожњаци, вијадукти, галерије, потходници, пропусти) како би се избегла укрштања пруге и пута, постављен је видео-надзор дуж целе деонице, а појачано је и физичко-техничко обезбеђење.
"Све што је могло да се уради како би се очувала безбедност и сачували људски животи на брзој прузи урађено је. Међутим, само ако сви поштују упозорења дуж пруге, уколико не прелазе колосеке где то није дозвољено, уколико не угрожавају себе и друге покушавајући да уместо потходником 'само претрче' преко шина, можемо заједно да сачувамо људске животе", поручују из "Инфраструктуре железнице Србије".
Од 1. маја брзом пругом између Београда и Новог Сада возови ће свакодневно саобраћати 64 пута, од чега "Соко" који нигде не стаје и јури 200 км/сат чак 27 пута.
"То значи да ће свакога сата и по неколико пута возови пролазити брзом пругом. И зато свака неопрезност и неодговорност на прузи могу да се заврше трагично и да неко настрада", закључује се у саопштењу.
Коментари