среда, 27.05.2020, 08:27 -> 09:39
Извор: РТС
Размишља ли се о смањењу дозвољене брзине на ауто-путевима и у градовима
На путевима Србије од укидања ванредног стања догодило се, према подацима МУП-а, 1.450 саобраћајних несрећа. Погинуле су 23 особе, 11 возача, четворо пешака и осморо бициклиста и мотоциклиста. И викенд за нама обележиле су тешке саобраћајне несреће у којима су страдале читаве породице. Судећи по статистици, готово свакодневни апели да се поштују ограничења брзине и услови на путевима немају баш велики утицај на учеснике у саобраћају.
Дамир Окановић из Комитета за безбеднoст саобраћаја каже да су се сви учесници у саобраћају током ванредног стања навикли на мањи број возила и мањи број пешака.
"Сада се полако враћамо у нормалу. Морамо да схватимо да од нервозе, журбе, неке љутње у саобраћају не можемо да имамо никакву корист већ само штету", рекао је Окановић за РТС.
Међу страдалима је чак осморо возача двоточкаша.
"Почетак сезоне је увелико у јеку и са доласком лепог времена све је више двоточкаша, зато молим возаче аутомобила, аутобуса и камиона да обрате пажњу на њих, да схвате да су они такође ту у саобраћају и да су потпуно равноправни учесници и молим све возаче пре свега мотоциклиста ради да када год скрећу, када год се полукружно окрећу или престројавају да укључе жмигавац", поручио је Окановић.
Приметан је и већи број чеоних судара, а Окановић наводи да су преласци на леву страну коловоза један од најчешћих узрока саобраћајних несрећа.
"Возила прелазе на леву страну из више разлога – гледање у мобилни телефон, покушај претицања, здравствени проблем возача", истиче Окановић и додаје да се јако тешко избегавају такви судари, али да уколико се користе сигурносни појасеви и на предњим и на задњем седишту велике су шансе да се преживи чеони судар.
"Посебно скрећем пажњу родитељима да се нипошто не играју животима своје деце, већ да вежу дете сигурносним појасем и да уколико је ниже од 135 центиметара превозе дете у безбедносном седишту", закључио је Окановић.
Неке земље у Европи су смањиле брзину на ауто-путевима на 100 километара на час и ограничиле брзину на 30 километара на сат у градовима, а Окановић каже да државе које имају најбоље резултате у области безбедности саобраћаја у Европи су управо оне које имају нижа ограничења – Шведска, Норвешка, Велика Британија.
"Тамо су ограничења на ауто-путевима 110, односно 112 километара на час. У многим градовима постоји иницијатива да се дозвољена брзина смањи на 30, односно 40 километара на час. Међутим, ту је просто питање где наћи баланс између ризика и неких других потреба за ефикасним одвијањем саобраћаја", наглашава Окановић и додаје да уколико се таква иницијатива буде разматарала струка ће дати свој одговор.
Коментари