И када би се укинуо саобраћај, Београд би и даље био загађен

Београд је, по загађености ваздуха, тренутно седми на свету, а на мерним местима на Новом Београду и у Старом граду измерена је количина опасних суспендованих ПМ-10 честица три пута више од горње границе. Градске власти наводе да су индивидуална ложишта највећи загађивачи, као и да су набављена еколошки ефикаснија возила.

У градском Секретаријату за заштиту животне средине наводе да су 2016. године донели акциони план који истиче ове године, којим је између осталог било прописано да се смањи број индивидуалних ложишта у Београду.

Према подацима Секретаријата, индивидуална ложишта су највећи загађивачи ваздуха у нашем главном граду. Резултат за четири године – 22 индивидуална ложишта мање.

"Град сада, са Секретаријатом за енергетику који је једна карика у ланцу за побољшање квалитета животне средине обезбеђује фонд који ће на одређен начин вршити субвенционисање индивидуалних кућних ложишта. Као што смо ми радили за јавне објекте, тако ћемо покушати да вршимо субвенционисање индивидуалних кућних ложишта за прикључивање на топлодалековод или гасовод", рекла је за РТС Ивана Вилотијевић, градски секретар за заштиту животне средине.

Додала је да се квалитет ваздуха у Београду не би побољшао у потпуности, према подацима Градског завода за јавно здравље, када би се саобраћај у Београду у потпуности забранио.

"Сваки дан имамо разговоре, сваки дан доносимо одлуке. Београд сваки дан ради", истакла је Ивана Вилотијевић.

У документу о мерама које су градске власти предузеле како би квалитет ваздуха у престоници био бољи наводи се да су купљени аутобуси са евро-5, евро-6 моторима, изграђена бициклистичка стаза, проширена пешачка зона и купљена три еколошка трактора са еуро-4 моторима.

Ненаменско трошење новца 

Еколошки центар "Станиште" из Вршца је радио анализу у периоду између 2010. и 2018. године и њихови подаци показују да више од половине општина у Србији новац од еколошке таксе није трошило наменски.

Према њиховим подацима, уместо за заштиту животне средине, тај новац трошио се, између осталог, на изградњу путева, на водовод, на канализацију, на куповину аутобуса.

У њиховом извештају може се прочитати да је за осам година у буџет на име еколошке накнаде уплаћено 48 милијарди динара, а да је тек трећина, односно око 14 милијарди утрошено наменски.

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 10. април 2025.
7° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом