Читај ми!

Upotreba jezika u politici

Svetlana Slijepčević Bjelivuk, Jelena Radović i Aleksandar Baucal

Kako se oblikuje percepcija glasača, odnosno kako privoleti glasače da se opredele za određene političke opcije "s obzirom da su namere i namene svih tekstova u predizbornim kampanjama iste"-da ubede, pitanje je koje u monografiji "Reklamno-propagandni žanr u srpskom političkom diskursu" postavlja autorka Svetlana Slijepčević Bjelivuk, a što nosi krajnju aktuelnost u našem vremenu. Možda je ovo do sad i jedina monografija koja zadire u srž problema upotrebe jezičkih i stilskih sredstava koje političari koriste da bi došli do cilja i time ostvarili primat. Kako se, dakle, postiže sugestivnost i koja su to jezička sredstva koja se stavljaju u određene političke diskurse? Osim tumača iz jezičke struke valja u pomoć, radi lakšeg razumevanja, pozvati i psihologe i sociologe i temu učiniti interdisciplinarnom.

Međutim, kao aktuelno postavlja se i pitanje o političkom marketingu, njegovoj ulozi i budućnosti. U kom smeru sada ide, razmatramo.

Gosti autorke i urednice Melihe Pravdić su lingvista Svetlana Slijepčević Bjelivuk, naučni saradnik Instituta za srpski jezik SANU, sociolog Jelena Radović, marketinški stručnjak i prof. na Odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu Aleksandar Baucal.

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње