понедељак, 01.11.2021, 10:55 -> 11:10
Извор: РТС, Jalopnik
Nemci hoće da ograniče brzinu na autobanu
Jedan od najpoznatijih sistema auto-puteva na svetu – nemački autoban, poznat je po tome što na njemu nema federalno određenog ograničenja brzine za putnička vozila, ali bi to moglo u bliskoj budućnosti da se promeni.
Nakon što je odbijena kao mera pre dve godine, ideja o federalnom ograničenju brzine na autobanu sada je ponovo postala tema političkih razgovora u Nemačkoj.
Sistem auto-puteva u Nemačkoj poznat je po tome što sem blizu urbanih sredina i nekih crnih tačaka nema ograničenja brzine za određena vozila, nakon što su vlasti Zapadne Nemačke ukinule restrikcije 1952. godine.
Nedavne ankete, međutim, pokazuju veliku promenu mišljenja u nemačkoj javnosti prema uvođenju ograničenja širom autobana.
Najnoviji pokušaj uvođenja nacionalnog ograničenja brzine u najvećoj meri se tiče uticaja na okolinu vozila koja se kreću velikim brzinama. Nemačka federalna služba za zaštitu okoline procenjuje da bi ograničenje brzine na 130 kilometara na čas smanjilo emisiju ugljen-dioksida za 2 miliona tona godišnje.
U anketi koju je sproveo nemački javni servis ARD, 60 odsto Nemaca želi uvođenje nacionalnog ograničenja brzine na 130 kilometara na čas.
Čak je i četvorostruke šampion Formule 1, Sebastijan Fetel, podržao predlog.
„To je način da se spreči oslobađanje dva miliona tona ugljen-dioksida, a verovatno će učiniti puteve malo bezbednijim“, rekao je Fetel.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 4
Пошаљи коментар