недеља, 31.10.2021, 09:00 -> 09:01
Извор: РТС
Аутор: Александра Митић
Закербергов Метаверзум помера границу ка виртуелном свету
Промену назива компаније „Фејсбук“ неки виде као покушај Марка Закерберга да поправи репутацију свог првенца међу друштвеним мрежама пољуљану сведочењем бивше запослене о штетности њихових утицаја. Садашње платформе „Фејсбук“, „Инстаграм“ и „Вотсап“ остају, а Метауниверзум, према најавама, помериће границу ка вирутелном свету.
Јесмо ли спремни за нови универзум „Мета“? Иако многи у одлуци Марка Закерберга виде намеру да променом имена жели да промени лошу репутацију „Фејсбука“ он тврди супротно.
„То значи да убудуће нећете морати да користите Фејс да бисте могли да приступите другим нашим сервисима. Како се наш нови бренд буде развијао у новим производима, надам се да ће људи уз Мета бренд препознавати и будућност за коју се залажемо“, рекао је оснивач „Фејсбука“.
Они који гледају у ту будућност питају се да ли ће Метверзум остварити све страхове из филмова научне фатастике и на мала врата увести платформу која ће нас додатно отуђити од стварности.
„Оно што ће се суштински догодити је да све оно што видимо не мора да постоји. Могу да будем у својој кући, ти у студију, а да ја имам слику као да седим овде. Наочаре ми емитују ту такозвану, проширену реалност. То значи да би та платформа омогућила да се људи састају, да деца уместо онлајн наставе какву имају сада, да сви седе као да седе у разреду“, објашњава уредник Интернет портала РТС-а Зоран Станојевић.
„Када размишљамо о томе да би такав један свет, који би без сумње био користан и без сумње допринео квалитету живота, био под котролом компанија које се понашају на начин како је то оптужен 'Фејсбук' тренутно, то би заиста могло да значи да бисмо се нашли у једном не тако добром свету будућности“, указао је Слободан Бубњевић, научни новинар.
Јасно је да најављени Метаверзум није спреман, али судећи по брзини технолошког напретка, на њега можда нећемо дуго чекати.
„Огромна је вредност самог концепта Метаверзума. Сама идеја има један културни мамац. Не мислим да је то грешка, заправо мислим да је о бриљантан потез 'Фејсбука' јер Метаверзум је несумњиво покренут. Још није тамо где треба да буде и мислим да ће прави метаверзум доћи из сарадње више компанија“, оценио је дигитални стручњак Ноа Дејвис.
Уколико направе брзе уређаје за приступање том метаверзуму, да не буде ни компликовано ни скупо познаваоци верују да ћемо проширену реалност гледати за неколико година. Рок који је поставила компанија са новим именом „Мета“ је деценија.
Коментари