среда, 01.12.2021, 12:55 -> 13:06
Извор: РТС
Гугл нас не шпијунира, он нам само чита мисли и дигитално ретаргетира
Наша интересовања, садржаји које пратимо и информације које делимо на друштвеним мрежама и интернету праве виртуелну слику о нама, а неопрезно давање сагласности отвара врата разним рекламним садржајима. О томе колико је дигитални маркетинг исплатив довољно говори податак да је приход Гугла за 2020. годину од реклама био око 147 милијарди долара.
Потребно вам је нешто од беле технике, лаптоп или неки кућни апарат. На Гуглу сте прво упоређивали цене, потом можда и купили то што вам треба, али када сте касније поново отворили претраживач, затрпале су вас рекламе за производе за које сте били заинтересовани. Та појава се у маркетингу зове дигитално ретаргетирање.
„Намеће нам се разним методама, што више што мање откривеним или скривеним. Једна од традиционалних метода – праћење понашања корисника је коришћење кукија (колачића). Малих података, делова података који су на вашем уређају, вашем браузеру (претраживачу) који просто настају вашим коришћењем интернета. Прате вас кроз више веб страница и омогућавају неке друге методе“, објашњава Вишња Црногорац из компаније информационих и комуникационих технологија.
Интернет оглашивачи и посредством телефонских апликација долазе до података о томе за које смо производе заинтересовани, а да ми и не слутимо да им прећутно дозвољавамо да то користе.
„Неке од ових техника можда не видимо на први поглед када приступамо одређеној веб-страници. Оно што је сигурно је да би требало да будемо обавештени о овим методама и да имамо право да неке од њих одбијемо. Да одбијемо анализу нашег коришћења интернета и наших личних података за одређене маркетиншке сврхе“, напомиње Црногорац.
Многи сајтови које користе милиони широм света су увезани. Џимејл налог може бити повезан са Јутјубом као и са Фејсбуком. Наша интересовања, садржаји које пратимо и информације које делимо праве виртуелну слику о нама, а неопрезно давање сагласности отвара врата разним рекламним садржајима.
„Сви кликћу о'кеј не знају ни шта кликћу, нико ни не прочита, а у ствари добар део тога се односи на праћење твоје ај-пи адресе одакле си дошао и где идеш даље и уз помоћ разних маркетиншких алата поново те ретаргетирају, то се прати на друштвеним мрежама и онлајн“, напомиње Душан Жица маркетиншки стратег.
За Јутјуб без реклама посебно се плаћа. Постоје и бесплатни програми који блокирају рекламе, али је њихова функција ограничена. За безбеднију претрагу на Гуглу која не оставља трагове постоји инкогнито мод. О томе колико је дигитални маркетинг исплатив довољно говори податак да је приход „Гугла“ за 2020. годину од реклама био око 147 милијарди долара.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 8
Пошаљи коментар