Читај ми!

Како да расхладимо аутомобил, а да не потрошимо више горива

Знате ли да само једним притиском на дугме можете да смањите потрошњу горива, а да у колима ипак буде пријатно и да будете безбедни у вожњи? У чему возачи најчешће греше и зашто је одржавање клима уређаја толико важно, за Јутарњи програм је говорио Ђорђе Шљукић, аутомеханичар и технички саветник.

Када кажемо да је лети потрошња горива већа због клима уређаја, Ђорђе Шљукић напомиње да то пре света зависи од тога да ли је систем за климу исправан, односно редовно сервисиран и правилно напуњен.

„У случају да нема довољно фреона, компресор ради много дуже и онда се јавља већа потрошња“, истиче технички саветник.

Поједини подаци говоре да када су у питању бензинци, они са укљученом климом троше литар до два више, односно 10-15 одсто, а дизелаши 5-8. Шљукић наводи да то зависи првенствено од капацитета мотора.

„Што је мања запремина мотора, то је већа разлика у потрошњи. Просто мотор је слабији и више снаге му црпи компресор климе. Зависи и од конструкције компресора климе. Значи што је јачи мотор, то је мања разлика у потрошњи. Зато су дизели мање осетљиви на то јер имају много јачи обртни момент од бензинских мотора и зато мање осете ту потрошњу климе“, објашњава гост Јутарњег програма.

Чаробно дугме које може да промени потрошњу

Снага мотора је један аспект ствари, али ту нема помоћи јер смо такав аутомобил купили, додаје технички саветни, али друга ствар је одржавање.
На старим клима системима је постојално дугме – „economic“ и „full“, где је у економик моду компресор мање радио.

„Међутим, сад су већина тих клима система аутоматизовани, тако да немате то чаробно дугме, али оно што ви можете да урадите као возач, једном у две године да одете у свој сервис где одржавате возило, урадите редован сервис климе, да та клима буде у оптималном стању.“

Климу у колима укључити и током зиме

Климу у колима треба укључити и током зиме, првенствено због тога да компресор климе не би стајао целе године, напомиње Ђорђе Шљукић. Поред тога, када је хладно, када пада киша и магле се стакла, клима је најефикаснија.

„Нема везе што је возило на грејању. Значи, вама грејање ради, упалите дугменце од климе, она одмагли буквално у року од пар секунди стакло и можете да возите нормално.“

Што се потрошње горива тиче треба напоменути и да возила са аутоматским мењачем мање троше јер имају потпуно другачији систем рада од мануелног мењача. Међутим, потрошња зависи и од одржавања возила, техничких карактеристика возила, а највише зависи од возача и „од десне ноге која притиска педалу гаса“, наглашава гост Јутарњег програма.

Када су велике врућине, готово да не постоји магичан рецепт како брзо да расхладимо ауто, али најгора ствар коју можемо да урадимо је да седнемо у ауто и укључимо климу, истиче Шљукић.

„Прво и основно је отворити прозоре и врата да тај врео ваздух изађе напоље. Клима уређају исто треба времена да крене да хлади. Треба јој пар минута да поврати фреон, да тај врео ваздух изађе из саме вентилације, па тек онда почиње да хлади ваздух“, каже Ђорђе Шљукић аутомеханичар и технички саветник, на крају гостовања у Јутарњем програму.

субота, 12. јул 2025.
27° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом