Читај ми!

У каквој су вези страх од пропуштања и лабубу луткице

Барбике новог доба имају шиљате уши и зубе и коштаји око осам и по хиљада динара. Имају и чудно име. Зову се лабубу, али захваљујући друштвеним мрежама купују их и тинејџери и одрасли.

Ако имате тинејџера, вероватно сте чули за лабубу, необичну играчку са шиљатим ушима и зубима, као из анимираног хорор филма, која је постала хит међу младима у Србији.

Међутим, цена од 80 евра изазвала је подељене реакције. Док једни мисле да је реч о пролазном тренду, други их свакодневно препоручују на друштвеним мрежама.

„Лабубу луткице може да купи свако, небитно је да ли је дете или је одрастао човек као ја. И мислим да је супер ствар, јер оне буде у нама неко унутрашње дете. Сви смо као мали скупљали нешто и правили неке колекције", каже Александар Ристић, инфлуенсер и уметник.

Лабубу луткица у азијским државама кошта између 13 и 16 долара, а код нас у Србији и до 8.500 динара.

Компанија „Поп март" која производи ове фигурице, почела је да остварује велики профит, када је популарна светка певачица промовисала своју лабубу луткицу на Инстаграм платформи.

„Поп март" је од Лабубу серије зарадио 86 милиона долара,а друштвене мреже су се показале као најважније за рекламу и продају.

„Друштвене мреже су брже и једноставније за употребу много се лакше пласирају и плаћају рекламе, с друге стране много лакше долазимо у комуникацију са појединцима који би промовисали наш производ односно са инфлуенсерима. Па чак и не само са инфлуенсерима, него са познатим личностима и одређеним особама које могу имати утицај", рекла је Јелена Радовић, социолог и стручњак за маркетинг.

Психолог Мина Којић објашњава да феномен у психологији познат као ФОМО или страх од пропуштања, игра велику улогу у оваквим трендовима.

„Генерално данас људи живе у огромном страху да нешто не пропусте, како не би испали из неког друштва или како се њихово мишљење више не би валидирало. И можемо да га повежемо с обзиром да су луткице толико скупе да изгледају по мало и ружно, да не кажем тако... Тако да то је искључиво тренд и страх да нешто не пропустимо", објашњава Којићева.

Било да купујемо луткице из љубави или жеље да припадамо, друштвене мреже имају велики утицај на наше одлуке. Зато је важно, како кажу стручњаци, да тога будемо свесни и да мудро бирамо.

недеља, 01. јун 2025.
18° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом