Бржи од пешака, спорији од аутомобила – електрични тротинет
Електрични тротинети постају све популарнији широм света као јефтина и једноставна алтернатива за превоз у граду. У већим европским градовима готово су окупирали јавни простор, а чини се да ће тако ускоро бити и у Србији. Међутим, изазов са којим се суочавају многи европски градови, па и Србија, је регулација саобраћаја и питање у коју категорију спада електрични тротинет.
Правилником у саобраћају они који возе ове двоточкаше, за сада се третирају као пешаци. Међутим, брзина коју електрични тротинет може да достигне је и до 70 километара на сат.
Неки не знају у коју би их категорију сврстали, да ли у пешаке или у превозно средство, али возачи електричних тротинета тврде да је ово спас за гужве на путевима.
„Можеш са њим и по улици и по тротоару мање-више, свуда куда иду пешаци, а и аутомобили тако да је супер и практично“, каже Јелена Војиновић.
Исто мисли и Стефан. Већ две године чим дође лепо време аутомобил замењује тротинетом. За једно пуњење батерије, може да пређе 30 километара.
„Идеално би било када би постојало више бициклистичких стаза, онда би туда могли бицикли, тротинети, а овако смо ми нешто између, за аутомобиле смо преспори, а за пешаке пребрзи“, објашњава Стефан Малешевић.
А то кажу и у саобраћајној полицији. Посебних законских одредби за возаче теотинета још нема. Једино је сигурно да би требало да носе заштитну опрему и светлосном сигнализацијом обележе тротинет.
„Они су обавезни да се крећу површинама намењеним за кретање пешака, односно пешачким стазама и тротоарима. Уколико намеравају да пређу преко коловоза дужни су да се крећу преко обележеног пешачког прелаза“, истакао је Владимир Вида из Управе саобраћајне полиције.
Немачке власти ускоро ће дозволити употребу електричних тротинета на улицама у оквиру еколошких мера. У Бечу су обезбеђена посебна паркинг места за тротинете. А добар је пример Француске, где је дозвољена вожња на тротоарима искључиво ако такво возило развија максималну брзину од шест километара на сат – односно брзину спорог темпа трчања. Они који могу до 25 км на сат, одлазе на бициклистичке стазе.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар