Читај ми!

У чему је тајна продора кинеског произвођача телефона „Сјаоми“ у ауто-индустрију

Технолошки гигант „Сјаоми“, прошле године, произвео је више од 135.000 аутомобила и привукао велику пажњу јавности моделом који и по цени и перформансама надмашује и најугледније стране конкуренте, јављају медији у Источној Азији. Кинеска компанија већ приводи крају своје друго постројење, које ће јој ове године омогућити да са производних трака избаци 300.000 возила.

У чему је тајна продора кинеског произвођача телефона „Сјаоми“ у ауто-индустрију У чему је тајна продора кинеског произвођача телефона „Сјаоми“ у ауто-индустрију

Крајем овог месеца навршава се годину дана од када је кинески произвођач паметних телефона „Сјаоми“ ушао на тржиште аутомобила, објавивши почетак продаје својих електричних возила.

Зато је прави тренутак да се сумира шта је кинески гигант мобилне телефоније успео да постигне у тој области.

А остварио је, слободно се може рећи, пуно, поготово када се има на уму колико је жестока конкуренција на тржишту електричних и других еколошких аутомобила у Кини.

Снажан продор на тржиште ауто-индустрије

У 2024. години, „Сјаоми“ је произвео преко 135.000 возила и отворио 200 продајних објеката у 58 градова. Компанија је тако за трећину надмашила првобитни план да произведе 100.000 аутомобила у 2024. години.

Ти аутомобили су дошли из фабрике у Пекингу, коју „Сјаоми“ већ проширује, градећи ново, друго по реду постројење капацитета 150.000 јединица. Компанија планира да захваљујући њему у овој години дуплира производњу и направи укупно 300.000 четвороточкаша.

Иначе, „Сјаоми“ је објавио намеру да уђе у аутомобилску индустрију 2021. године и већ крајем децембра 2023. новинарима је представио свој први модел "SU7", седан спортског изгледа који је потом ушао у продају крајем марта прошле године у три верзије: „стандард“, „про“ и „макс“.

До пролећа „Сјаоми“ ће на тржиште избацити још једну, тркачку верзију "SU7" под називом „ултра“, а касније током године би требало да лансира и потпуно нови модел, теренско возило "YU7".

Тајна успеха

Основни разлог за брзи продор и завидан успех на тржишту аутомобила тог младог произвођача телефона је одличан однос квалитета и цене возила.

То нарочито важи за верзију „макс“, која има боље перформансе од других великих електричних ривала исте класе, „Теслиног“ модела "S" и „Поршеовог“ „тајкана“, а знатно је јефтинија од њих. Просто речено, „Сјаомијев“ "SU7 макс", јавили су медији у источној Азији, са максималном брзином од 265 км на час, дометом од 800 км и убрзањем од 0 до 100 км на час за 2,8 секунди, бржи је, има већи радијус кретања по пуњењу и веће убрзање од поменутих страних такмаца, а кошта само 41.500 долара, што је више него упола мање од „Теслиног“ модела "С" (домет 715 км, убрзање 3,2 секунде, 96.700 долара) и скоро пет пута мање од „Поршеа тајкан“ (домет 527 км, убрзање 3,2 секунде, 210.000 долара).

Цену која је више него конкурента и у поређењу са домаћим произвођачима електричних аутомобила, као што су „Џили“, НИО или „Ли аутомобили“, „Сјаоми“ је остварио пре свега применом технологије која интегрише погонску електричну батерију у тело возила, као и гигакастингом, техником изливања мноштва различитих компоненти од алуминијума у један јединствени део.

Велике, али оправдане амбиције

„Сјаоми“ ће, најавио је његов оснивач и генерални директор Леј Ђун, за 15 до 20 година ући у првих пет произвођача аутомобила на свету.

Сличне амбиције изразио је још један див мобилне телефоније, тајвански „Фокскон“. Планове да се окуша у производњи аутомобила дуго је имао и амерички „Епл“. И док су Американци одустали од идеје да конструишу сопствени аутомобил, а Тајванци у томе успели, али још увек трагају за традиционалним произвођачем возила који би им својим искуством, производним капацитетима и продајном мрежом послужио као одскочна даска за реализацију крупних амбиција, кинески „Сјаоми“ је само три године од почетка улагања у развој возила и у првој години пословања у аутомобилској индустрији већ створио солидну производну базу и избацио на тржиште производ који побеђује у трци за наклоност потрошача.

понедељак, 03. март 2025.
7° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса