четвртак, 04.01.2024, 11:15 -> 11:17
Извор: РТС, Си-Ен-Ен
Тинејџер из Оклахоме коначно победио непобедивог супарника – „тетрис"
Верује се да је тринаестогодишњи Вилис Гибсон из Оклахоме први играч који је достигао ниво 157 класичне видео игре скоро 40 година након њеног објављивања.
„Не осећам прсте“, рекао је Гибсон након што је његов подвиг довео до „пада игре“ у видео снимку објављеном на Јутјубу. „Када сам почео да играм ову игру, нисам очекивао да ћу икада срушити игру или је победити“, написао је Гибсон у опису видеа.
Вирални видео Гибсонове 38-минутне игре представља најновији налет носталгије за заразном и дуготрајном игром коју је створио совјетски инжењер 1984. и популаризован на Nintendo Entertainment Sistem.
До данас је објављено преко 200 званичних варијанти тетриса на најмање 70 система, што је светски рекорд према Гинисовој књизи рекорда. Мобилна верзија коју је развио Electronic Arts објављена 2006. продата је 100 милиона пута, што је чини трећом најпродаванијим видео игрицом свих времена, према прошлогодишњем извештају Hevlett Packard-а.
„Нисам могао да спречим себе да играм ову верзију прототипа, јер је то било веома заразно спајање облика“, рекао је Алексеј Пајитнов за Си-Ен-Ен 2019. године.
Дуга популарност и издржљивост
Након објављивања, тетрис се брзо проширио по целом свету и толико дуго остао популаран и „издржљив“, да је прича о његовом почетку из доба Хладног рата претворена у филм за Apple TV+ у марту.
„Тетрис превазилази многе видео игре, свако људско биће може одмах да га разуме и да га заувек конзумира. Игра је једноставна: манипулишете и спајате падајуће блокове“, рекао је Виктор Лукас, стручњак за игре.
Док друге видео игре данас нуде богате линије заплета, стотине ликова, биоскопске слике, неки стручњаци кажу да је једноставност тетриса управо оно што га је деценијама одржавало популарним.
Иако је тетрис остао исти током деценија, начин на који се игра је еволуирао. До 2011. играчи су веровали да је ниво 29 највиши могући јер је тај ниво имао највећу брзину за игру.
„Толико је добро дизајниран и толико задивљујући за толико генерација гејмера да људи буквално откривају нове подвиге које треба постићи, и резултате које треба победити, изазове које треба савладати. Стално представља мноштво нових изазова са којима се чак и мајстори тешко носе“, рекао је стручњак за видео игре и консултант Скот Стајнберг за Си-Ен-Ен.
Тетрисова непролазност произлази из једноставности игре као и њене тежине. Када је та баријера на нивоу 29 пробијена, играчи су почели да достижу све више и више нивое на турнирима као што је Светско првенство у класичном тетрису са техникама укључујући hipertapping и rolling.
Гибсон је завршио трећи на Светском првенству 2023. И док је Гибсон играч који обара рекорде, АИ који игра тетрис је достигао ниво 236, 2021. манипулисањем параметрима игре.
Чак и у време када неке видео игрице „коштају много да се направе и изгледају исто као и многи филмови који излазе из Холивуда, још увек има шта да се каже за игру која је једноставна, елегантна, невероватно приступачна и пријатна за играче било ког узраста или профила и искуства. Понекад је једноставније боље, а најбоље игре заиста издржавају тест времена“, рекао је Скот Стајнберг.
Коментари