Престаје производња "тојоте камри" у Јапану

Тојота после 43 године обуставља домаћу производњу једног од своја два најпродаванија модела.

Јапански медији ових дана са носталгијом пишу о популарном Тојотином моделу „камри“, који је закључно са прошлом годином у свету продат у чак 21 милион примерака, јер је највећи светски произвођач возила својим дилерима недавно саопштио намеру да до краја године прекине с његовом производњом у земљи.

Седан „камри“, популаран због своје поузданости и квалитета, који му омогућавају да задржи високу цену и као половњак, први пут се појавио на тржишту у Јапану 1980. године. Од тада је прошао дуг еволуциони пут током којег је развијено чак десет генерација модела, а дезајн се мењао готово до непрепознатљивости.

„Камри“ је уз „королу“ најпродаванији модел Тојоте свих времена. Име модела потиче од јапанске речи „канмури“, што значи „круна“.

Популарнији у свету него код куће

Добра вест за љубитеље те породице аутомобила је, међутим, то да се њихова производња наставља у иностранству. Заправо, Тојота је у Јапану последњих година правила само један проценат „камрија“.

Тај модел се тренутно продаје у преко 100 земаља света, али се углавном производи у САД, где је од 2002. до 2016. године петнаест година заредом био најпродаванији путнички аутомобил, и у Кини. Фабрике „камрија“ постоје и у Тајланду, Вијетнаму, Малезији и Индији. У прошлости, до 2017, тај аутомобил је био прављен и у Аустралији, а до почетка рата у Украјини, и у Русији.

И док је у свету и прошле године новим корисницима предато преко 600.000 јединица „камрија“, продаја у самом Јапану је била врло слаба, јер су домаћим муштеријама уручени кључеви за мање од 6.000 тих машина.

Стручњаци оцењују да је један од узрока пада интересовања за „камри“ у Јапану општи тренд удаљавања од седана и раста популарности теренаца, кросовера и каравана, који је проузроковао и гашење продаје производње других познатих седана, као што су Нисанова „фуга“ и Хондин „леџенд“. Мада се слична промена у укусу и потражњи десила и другде у свету, имиџ „камрија“, као поузданог и исплативог аутомобила, чини се, далеко је јачи у иностранству, нарочито у САД.

О томе јасно сведоче подаци. Различите варијанте „камрија“ у Земљи излазећег сунца у протекле 42 године су продате у укупно 1,3 милиона примерака. С друге стране, у Сједињеним Државама, где је први увозни „камри“ доспео 1982. и које су 1988. постале прва страна земља у којој се он производи, до краја прошле године је укупно продато чак 13 милиона тих возила.

недеља, 24. новембар 2024.
8° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње