четвртак, 09.03.2023, 00:48 -> 01:06
Одржан Дан интернет домена Србије – ДИДС 2023
Овогодишњи Дан интернет домена Србије – ДИДС 2023 одржан је 7. марта уз учешће више реномираних говорника, предавача и панелиста. Изузетна посећеност конференције била је најбоља потврда да су теме о којима је на догађају посебно било речи биле актуелне, добро одабране и занимљиве, а што је пригодно илустровао и њен званични слоган "Размишљај дигитално".
ДИДС 2023 отворили су државни секретар у Министарству информисања и телекомуникација Милан Добријевић и директор Фондације Регистар националног интернет домена Србије (РНИДС) Дејан Ђукић, спојивши континуитет са развојем – док 10. марта 2023. РНИДС обележава 15. годишњицу почетка регистрације .rs домена, ресорно министарство интензивно промовише увођење широкопојасног интернета у руралне пределе и школе у Србији, усклађујући притом релевантно законодавство са светским и стандардима Европске уније.
Уводно предавање Дејва Бирса навело је аудиторијум да добро промисли о томе како се заправо подстичу купци да буду одани бренду. Према Бирсу, купци не цене нарочито оно до чега долазе лако и без посебног труда. Труд уложен у достизање одређеног циља Бирс назива трењем, сматрајући трење снажним генератором вредности бренда.
Конкретно, брендови су у могућности да стварају позитивно трење што чине тако што пред купца постављају циљ у чију реализацију он мора да уложи одређен труд не би ли заслужио свој однос са брендом. Испуњавање постављених задатака резултира осећајем посебности, ексклузивитета и припадности бренду, при чему се у мозгу купца луче хормони среће, стварајући дуготрајну, емотивну везу са брендом.
Панел “Породичне компаније и наредни ниво” дотакао се теме смене генерација у породичним фирмама у Србији, као и динамике међуљудских односа у компанијама у којима су менаџери и запослени уједно и чланови породице.
Уз учешће два оца и два сина из двеју реномираних компанија, дискусија је указала на то да су њихове почетне позиције биле дијаметрално различите – док су оснивачи махом оснивали фирме ради решавања егзистенцијалних питања, њихови наследници се сусрећу са тотално другачијим низом проблема и изазова од којих многи имају директне везе са дигитализацијом и функционисањем фирме у околностима интензивне употребе високих технологија. Хармонија и давање приоритета породици обезбеђују услове за креирање континуитета и безболне генерацијске транзиције.
Серија од три сјајна предавања која је уследила држала је све време пуну пажњу публике. Ребрендирање сајта Domen.rs, прича о брендирању традиције, односно ракије као национаног бренда и како достићи добро вишејезичко корисничко искуство биле су врло различите, а опет животне теме које су показале да у Србији постоји огроман простор за иновације који заузимају млади и предузимљиви људи спремни за сваки замислив глобални изазов.
Панелу “Дигитална пословна решења из Србије” претходило је представљање резултата истраживања о употреби дигиталних технологија за потребе домаћег бизниса. Обављено на узорку од 650 фирми, истраживање је показало да половина њих обавља мејл комуникацију са сопственог интернет домена, од којих су две трећине .rs домени. Сајт користи чак 82 одсто анкетираних, од којих је 68 одсто на српском доменском простору.
Међутим, онлајн продају преко сајта има свега око 36 одсто фирми, док су омиљене друштвене мреже за продајне активности и даље Фејсбук и Инстаграм, уз уочен раст Линкедина и ТикТока. Наметнуо се и закључак да је Вајбер недовољно искоришћен у пословне сврхе, с обзиром да са 90 одсто удела у Србији апсолутно доминира сфером сервиса за инстант размену порука.
За крај, присутнима је предавање одржао Фредрик Харен, а тема је била – креативност. Према Харену, битно је указати и борити се против две заблуде: да је креативност ретка појава и да је она униформна. Наиме, креативност има хиљаде лица и умногоме зависи од локалних културолошких образаца, а на бизнисима је да идентификују и подрже оне обрасце који ће бити успешни на циљном тржишту. Као посебан проблем указао је на погрешну самоперцепцију кроз минимизирање домета сопствене креативности, указујући да – када је реч о креативности – самоувереност увек треба да има предност у односу на скромност.
ДИДС 2023 обележиле су теме дигиталне трансформације, коначног прихватања интернет и других технологија у пословне сврхе, као и изазови брендирања у новонасталим околностима. Позитивни утисци у вези са способностима домаће привреде да се прилагоди и успе на глобалном тржишту представљају одличан повод да се за годину дана сви поново окупимо на Конференцији ДИДС 2024.
Коментари