петак, 29.10.2021, 14:57 -> 17:26
Извор: РТС
Променом имена Фејсбук прелази из две у три димензије
Извршни директор и оснивач Фејсбука Марк Закерберг, најавио је да ће компанија променити име. Биће то технолошки гигант „Мета". Друштвена мрежа ће и даље задржати име, а компанија Мета биће власница три велика бренда: Фејсбука, Инстаграма и Вотсапа.
Одлука Марка Закерберга да се промени име компаније у Мета, по некима је покушај да се спасе репутација Фејсбука и да се дистанцира од бројних скандала који су се догодили у последње време.
„Време је да усвојимо нови бренд компаније који ће обухватити све што радимо, који одражава ко смо и шта се надамо да ћемо изградити. С поносом могу да објавим да је од данас наша компанија Мета. Наша мисија остаје иста. И даље је циљ окупљање људи.
Ни наше апликације ни њихови брендови се не мењају. Ми смо и даље компанија која дизајнира технологију око људи... Надам се да ћемо бити метаверзална компанија и желим да свој рад и свој идентитет усидримо на ономе чему градимо“, навео је Закерберг у свом обраћању.
„Када својим родитељима пошаљем видео са својом децом, они ће се осећати као да су ту, са нама, а не као да виримо кроз мали прозор“.
Закерберг је додао и да је најбољи начин да разумете метаверзум да га сами „доживите“, мада „још не постоји у потпуности“.
Како објашњава гост Дневника, Зоран Станојевић, одговорни уредник Интернет портала РТС-а, Фејсбук, односно Мета, прелази из две у три димензије.
„До сада је био дводимензионалан јер смо га имали на екрану, а ово ново што ће се звати 'Мета' или 'метаверзум' ћемо користити преко наочара сличних овима које имам и слушалица“, додаје Станојевић.
Проширена реалност – оно што видимо не мора да постоји
Оно што ће се суштински догодити је да све оно што видимо не мора да постоји у реалности.
„Могу да будем у својој кући, ти у студију, а да ја имам слику као да седим овде. Наочаре ми емитују ту такозвану, проширену реалност. То значи да ће ова платформа омогућити да, на пример, онлајн настава изгледа тако да аватари, неки нацртани ликов ђака, седе у учионици, а наставник би предавао и сви би имали утисак као да се налазе у правој учионици. Наравно, говори се само о визуелном осећају“, напомиње гост Дневника.
Корисници би овом новином требало да добију могућност да доживљавају различите ствари, а да при томе то не кошта много. Како је и сам Закерберг навео, то ће бити наставак мобилног интернета.
„Заправо би ми неки уређај попут мобилног телефона уз помоћ наочара и слушалица омогућио да где год се налазим, да неки екран компјутера, на пример, подигнем испред себе и да на њему нешто радим, а да у ствари људи који ме реално виде мисле да само мрдам прстима, у неким рукавицама, по ваздуху. То би требало да буде метаверзум“, објашњава Станојевић.
Све што можемо да нацртамо, све што можемо да замислимо, а компјутер може визуелно да представи у метаверзуму ће нам изгледати као стварност.
Метаверзум вероватно нећемо дуго чекати
Најављени метаверзум још увек у потпуности није спреман, али судећи по невероватној брзини којом се технологија развија последњих година, вероватно се на њега неће дуго чекати.
„Уколико технолошки успеју да направе довољно удобне наочаре, довољно једноставне, и уколико направе брзе уређаје за приступање том метаверзуму, да не буде компликовано и да не буде скупо, то би могло да се догоди и у неколико наредних година. Намеравају да уложе 10 милијарди долара већ на почетку у овај пројекат, а чињеница је да се доста одмакло у стварању те проширене реалности о којој се прича“, закључује на крају гостовања у Дневнику, Зоран Станојевић, одговорни уредник Интернет портала РТС-а.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар