Кинези представили најбрже копнено возило на планети које развија брзину од 600 километара на сат
Кина је представила маглев воз који достиже максималну брзину од 600 километара на сат, преноси Ројтерс наводе кинеских државних медија. При максималној брзини, овом возу је потребно два и по сата да превали раздаљину од Пекинга до Шангаја.
Нови кинески маглев воз конструисан је на принципу магнетне левитације, при чему не постоји контакт између воза и подлоге па самим тим нема ни силе трења у лежајевима точка и трења услед котрљања.
Кина је ову технологију користила скоро две деценије у веома ограниченом обиму у Шангају, где постоји кратка маглев линија од једног од највећих аеродрома до центра града.
Мада још не постоје међуградске или међурегионалне маглев линије у Кини, ова промоција воза могла би да убрза њихову изградњу.
Брзином од 600 километара на сат, путовање овим возом између Пекинга и Шангаја, који су удаљени више од хиљаду километара, трајало би два и по сата.
Поређења ради, путовање авионом на тој раздаљини трајало би три сата, а брзим возом траје пет и по сати.
Маглев технологија позната је већ дуги низ година. Патент на њу су добила два Американца у октобру 1969. године, али препрека даљег спорог развоја овог типа превоза представљале су лоше карактеристике постојећих материјала и слабо, за потребе маглева, развијена прецизна електроника тог времена.
Прва светска „пруга“ на бази магнетне левитације која је коришћена у комерцијалне сврхе је изграђена у Бирмингему у Великој Британији 1985. године. Била је дуга 600 метара и повезивала је аеродром са оближњом железничком станицом. Мали шатл је левитирао на висини од 15 милиметара. Ипак због бројних проблема после 11 година замењен је обичним возом.
До сада највише успеха у изградњи конвенционалне маглев пруге је имао немачки „Трансрапид“, који је заслужан за изградњу шангајске пруге од 30 километара која повезује центар Шангаја и нови шангајски аеродром у Пудонгу.
Максимална достигнута брзина на овој прузи износи 501 километар на сат. До 2010. планирано је продужење ове пруге на око 160 километара. То је до данас остала једина конвенционална пруга са маглев технологијом у свету.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 6
Пошаљи коментар