уторак, 10.11.2020, 15:42 -> 17:17
Извор: Танјуг
Покренута друга истрага Европске уније о пословању „Амазона"
Европска комисија је саопштила да је америчка компанија за е-трговину „Амазон" прекршила европска антимонополска правила користећи податке независних трговаца зa подстицање своје продаје.
Комисија је такође најавила покретање друге формалне истраге о пословним процесима у електронској трговини компаније.
У саопштењу ЕК наводи се да „Амазон" користи податке независних продаваца, који нису у његовом саставу – као што су број поруџбина, приходи и број њихових онлајн посетилаца – како би доносио стратешке пословне одлуке, попут смањења цене производа, преноси Си-Ен-Би-Си.
Проблем се јавља због двоструке улоге „Амазона", која се огледа у томе да је он и сам продавац производа а истовремено је и платформа за независне, понекад ривалске, продавце.
„Подаци о активностима независних продаваца не би требало да се користе за интерес Амазона када наступа као конкурент тим продавцима", навела је у саопштењу Маргарет Вестагер, шефица ЕУ за конкуренцију.
Нова одлука долази након што је Комисија, у јулу 2019. године, покренула истрагу према овом онлајн малопродавцу због забринутости повезане са антиконкурентским понашањем.
„Амазон" је саопштио да се не слаже са тврдњама ЕК и да ће „наставити да улаже све напоре како би обезбедио да се тачно тумаче чињенице", додајући да заузима мање од 1,0 одсто глобалног малопродајног тржишта.
У оквиру друге антимонополске истраге Комисије, под лупом ће бити и то како компанија бира који ће продавци нудити производе преко Амазон Прајма, њеног премијум сервиса који ради на принципу претлате.
Биће истражен и могући преференцијални третман „Амазонове" властите малопродајне компаније и оних који користе његову логистику и услуге испоруке у односу на друге продавце.
Такође ће бити размотрена и „Амазонова" функција „бај бокс", односно начин избора артикала који се налазе у тој кутији, а која купцима нуди да једним кликом додају производ у своју корпу за куповину.
„Амазон" тврди да „кутија за куповину" садржи понуду за коју се процењује да ће је купци генерално преферирати, узимајући у обзир ствари као што су цене, брзина испоруке и премија.
Коментари