Читај ми!

Колико високо су нам авиони који не загађују

„Ербас“ развија авионе и хеликоптере који ће да испуштају мање штетних гасова у ваздух. Поставили су амбициозан циљ да до 2035. године произведу авон који уопште неће испуштати угљен-диоксид. Као погонско гориво помиње се хидроген. Када је реч о хеликоптерима, ту је већа вероватноћа да летелице буду електричне или хибридне.

Три недавно откривена „Ербасова“ концепта авиона нуде мало више од осећаја дежа вија. 

Један изгледа скоро идентично као и већина типчиних комерцијалних авиона, осим што има дужа и флексибилнија крила.

Други подсећа на турбоелисне авионе, с тим штo су му крила постављена ближе репу, а има и пропелере.

Трећи концепт је потпуно другачији и изгледа футуристички. Има широк труп и савијена крила.

Међутим, сва три концепта имају једну заједничку ствар: предвиђен је погон на хидроген.

„До пре неких пет година, погон на хидроген није уопште био код нас у оптицају“, рекао је представник „Ербаса“ Глен Ливелин.

Међутим, како је наведено у саопштењу компаније, искуства из других облика транспортне индустрије су то променила.

„Данас смо узбуђени због огромног потенцијала који хидроген нуди авијацији у смислу смањења емисије гасова“, истакао је Ливелин.

„Ербас“ је недавно објавио амбицију да развије први комерцијални авион на свету који неће емитовати штетне гасове до 2035. године. То значи да ће нова технологија морати да прође ригорозна тестирања и испитивања.

У компанији процењују да хидроген има потенцијал да смањи загађење које производи авијација чак и до 50 одсто.

Када је реч о укупној емисији угљен-диоксида у свету, процењује се да авио-индустрија узрокује два одсто.

Лекције које пружају хеликоптери 

Осим што ради на авионима који ће мање да загађују (или да не загађују уопште), „Ербас“ развија и хеликоптере у том смеру, а управо те летелице могле би да буду прве које ће бити „чисте“.

Због малих габарита и мањој енергији која је потребна за њихово покретање, у поређењу са већином авиона, хеликоптери су идеални за тестирање нових технологија. Лекције из хеликоптера могле би да се примене на остале летелице.

„Ербас“ тестира неколико решења, од смањења емисије конвенционалних мотора, до потппуно електричних хеликоптера. У игри су и хибриди.

Док чувена велика компанија размишља о будућности и загађењу, подсетимо да је мала словеначка, али исто чувена компанија, произвела први електрични авион на свету који је сертификован од ЕАСА.

Авион на батерије, „Пипистрел Велис електро“, мали је двосед, намењен за обуку пилота. Лети 50 минута, плус резерве, што је типично за употребу у школама летења.

Све то нам говори да авиони који ће мање да загађују околину можда и нису тако далека будућност.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 06. август 2024.
27° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару