Читај ми!

„Летеће В“ – модел енергетски ефикасног авиона будућности обавио пробни лет

Модел будућег енергетски ефикасан авион, назван „Летеће В“ (Flying V) због тога што подсећа на латинично слово В, први пут је успешно обавио лет, саопштили су из холандске авио-компаније КЛМ и додали да ова летелица представља револуцију у авио-индустрији.

„Летеће В“ је резултат дугогодишње сарадње Универзитета за технологију из Делфта и холандске авио-компаније КЛМ „Ројал Дач ерлајнс", а у пројекту је учествовао и „Ербас".

Наводно, овај ваздухоплов доноси најреволуционарнију промену у ваздухопловство још од увођења млазног мотора.

Како се наводи у саопштењу, лет пробног модела овог авиона трајао је неколико минута изнад немачког војног аеродрома у Фасбергу, одакле је 22,5 килограма тежак модел авиона 1. септембра полетео и успешно слетео.

Труп и крила летелице су интегрисани у облику латиничног слова В, коме авион и дугује име, а кабине за путнике, пртљажник и резервоари за гориво се налазе у крилима, те он задржава аеродинамичан облик.

Предвиђа се да ће овај модел трошити 20 одсто мање горива од данашњих енергетски најефикаснијих летелица, попут „Ербаса А350“, а биће намењен за интерконтиненталне летове.

Конструисање авиона потпуно другачијег облика од свих досадашњих носило је многе изазове, пре свега, како направити потпуно другачију летелицу која ће истовремено моћи да користи постојеће аеродроме.

Инжењери су зато посебну пажњу обратили на распон крила новог модела, да он буде исти као и код постојећих, а и поред тога у овај ваздухоплов може да се смести 314 путника и преостаје још 160 кубних метара пртљажног простора, као и у поменутом "А350".

Следећи корак на који се спремају инжењери је да „летеће В“ користи био-гориво, а путници ће моћи да се провозају у њему тек за 15 година.

Поводом успешно изведеног пробног лета нове летелице, генерални директор КЛМ-а, Питер Елерс, наглашава да су недавни догађаји изазвани пандемијом коронавируса јасно показали да ваздухопловна индустрија мора постати одрживија, а да холандска компанија жели да и даље даје свој допринос у остваривању тог циља.

„То што се авио-индустрија налази у врло изазовним временима не значи да ће КЛМ одустати од подршке овом пројекту“, наглашава Елберс.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 07. август 2024.
18° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару