Никола против Тесле
Компанија "Никола", произвођач електричних возила, озбиљно прети да угрози компанију "Тесла". Стручњаци процењују да вредност "Николе" парира вредности етаблиране компаније "Форд".
Шпекуланти се кладе на велико да компанија "Тесла" неће бити једина успешна компанија у будућности именована по српском проналазачу Николи Тесли.
Си-Ен-Би-Си пише да су деонице "Никола корпорације", која производи возила на батерије и водоник, у уторак скочиле за више од 20 одсто недуго по отварању.
Компанија је започела трговину 4. јуна после спајања са компанијом ВектоИК, јавном трговинском фирмом за специјалну намену, а коју води бивши потпредседник "Џенерал Моторса" Стивен Гирски. Договор о спајању је најављен почетком марта.
Уколико се посматра цена акција након затварања берзе у уторак, "Никола" вреди више него "Форд", показују подаци Факт сета. Процењује се да је вредност "Николе" 28.799 милијарде долара, док "Форд" тежи 28.794 милијарде.
Део узлета вредности акција уследио је након што је директор "Николе" Тревор Милтон најавио датум резервација за узданицу компаније - камион "Беџер". Његовом твиту претходило је саопштење компаније да ће јој требати партнер како би се "Беџер" пласирао на тржиште.
До узбуркавања вредности акција "Николе" долази упркос чињеници да се не очекује да компанија оствари приходе пре 2021. То, према писању Си-Ен-Би-Сија, показује колико су инвеститори спремни да уложе у компаније које обећавају возила будућности.
Иако година још није готова и "Тесла" тек треба да оствари профит, акције те компаније ове године су порасле за чак 127 одсто. И цене акција произвођача ћелија на водоник, попут "Плаг Пауера" и "Блум Енерџија", скакале су у прошлости због утркивања инвеститора у зеленије облике енергије.
"Никола", компнија основана 2015. године, наводи да су досадашње поруџбине већ у висини од 10 милијарди долара. Још увек, међутим, остаје да се види да ли ће те поруџбине заиста бити и реализоване.
"Тесла", "Џенерал Моторс" и "Форд" још раније су најавили да планирају да произведу потпуно електричне пикапове, али је нејасно да ли ће им у дом подухвату требати подршка других инвеститора.
"Никола" планира да 2021. године на тржиште избаци "Nikola Tre Class 8 BEV", а затим и "Nikola Two Class 8 FCEV" у 2023. години.
До 2027. године компанија планира да произведе 30.000 камиона на електрични погон.
Коментари