Дизел-мотори на аутомобилима загађују 10 пута више него на камионима
Строжи тестови емисије штетних гасова показују да модерни дизел-мотори на аутомобилима испуштају десет пута више азот-оксида од оних у камионима.
Велика разлика између ослобађања штетних гасова добијена је због примене нових, строжих тестова који се примењују на велика возила у ЕУ, кажу стручњаци у новом извештају. Они заговарају да се исти тестови примене и на аутомобиле.
Загађење од азот-оксида одговорно је за десетине хиљада прераних смртних случајева широм Европе, а велики део емисије тих гасова производе аутомобили са дизел-моторима, који штетне гасове ослобађају шест пута више од дозвољеног.
У новом извештају Међународног савета за чист транспорт, који је открио „Фолксвагенов“ скандал са лажирањем тестова емисије штетних гасова, упоређена је количина ослобађања азот-оксида из камина и аутобуса са оном из аутомобила.
Откривено је да тешка возила тестирана у Немачкој и Финској ослобађају 210 милиграма азот-оксида по километру, у поређењу са 500 милиграма колико ослободе модерни дизел-мотори на аутомобилима.
Међутим, пошто тешка возила имају веће моторе и троше више дизела по километру, то значи да аутомобили производе десет пута више штетних гасова по литру.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 6
Пошаљи коментар