петак, 25.04.2014, 22:28 -> 23:54
štampajФинска „Нокија“ отишла у историју!
„Нокија“, један од брендова који је био синоним за квалитетне мобилне телефоне, од данас је и званично власништво „Мајкрософта“. Америчка фирма је „Нокију“ купила пре нешто више од пола године за седам и по милијарди долара. Компанија је променила име и сада се зове „Мајкрософт мобајл, паметни телефони“.
Некада неприкосновени лидер на тржишту мобилних телефона мења рухо и улази у битку са најмоћнијим светским брендовима.
После вишегодишњих финансијских проблема и губитка трке са „Самсунгом“ и „Еплом“, власници „Нокије“ одлучили су да продају компанију, своје пословање у сектору „паметних“ телефона и патенте америчком „Мајкрософту“.
Како би се побољшала финансијска позиција компаније, број запослених је смањен за више од 20.000, али ни то није зауставило пад профита. Са новим власницима очекују се бољи резултати, мада још није извесно како ће купци реаговати на нови назив мобилних уређаја.
„Неки купци кажу да 'Нокија' више није фински телефон и да немају поверења у новог произвођача. Ја им онда објашњавам да је 'Нокија' и даље 'Нокија', али са новим програмом“, објашњава Данијел Канга, продавац мобилних уређаја.
„Нокија“ је 2011. године почела успешно партнерство са „Мајкрософтом“ када се одлучила за „Виндоус фон“, као своју мобилну платформу.
Седиште компаније остаје у Финској, а из уговора о куповини изузете су „Нокијине“ фабрике у Индији и Јужној Кореји.
Највећи светски произвођач софтвера – „Мајкрософт“ – и сам води борбу како би остао релевантан на тржишту, јер се потрошачи све више окрећу мобилним уређајима „Епла“ и других произвођача.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 17
Пошаљи коментар