Језеро Комо због Џорџа Клунија претрпано туристима
Популарност језера Комо вртоглаво расте из године у годину. Луксузни туризам, али и масовни оптерећују ову територију која је врло осетљива са хидрогеолошке тачке гледишта. Мештани криве Џорџа Клунија који је 2002. године купио вилу на обали језера.
Регион Ломбардија у коме се налази језеро Комо изнео је податке да је у прошлој години у местима на језеру, ноћило 4,8 милиона туриста, а угоститељски објекти били су 100 одсто попуњени. Између 2016. и 2023. број запослених у туризму на том језеру је порастао за скоро 47 процената, а сматра се да ће ова година премашити тај рекорд.
Комо је језеро које се налази измеђи планина региона Ломбардија окружено малим насељима и постало је омиљено место како Италијана, тако и страних туриста.
Луксузни хотели, базени и остала инфраструктура јасно су видољиви са самог језера. Све то се дешава на територији која је врло осетљива са хидрогеолошке тачке гледишта и није у стању да се носи са огромним приливом туриста, а највећу цену плаћа локално становништво.
Становници кажу да немају ништа против туризма, али да не желе да се Комо претвори у мали Дубаи. Расте број луксузних хотела са више од сто соба, теретана, спа центара и паркинга на територији која има много проблема.
Иза прелепих слика на друштвеним мрежама крију се небројени проблеми везани за уске путеве, претрпане аутобусе који нису могли да приме туристе, док је иста ситуација и са трајектима, тако да је велики број људи сатима чекао да се укрца.
Паркинга је мало јер су насеља мала па је Италијански фонд за заштиту природе одлучио да уведе максималан број туриста који могу да посете одређене историјске виле као и да плате улазнице за обилазак села око језера, а размишља се да се то учини и са самим градом Комо. Са друге стране, власници хотела су задовољни.
„Језеро Комо је наша колевка. Наиме, овде је настала Вила д' Есте. У овом тренутку имамо врло интензиван међународни туризам. И ми се трудимо да нашим гостима пружимо све“, каже Матео Кристина, генерални директор хотела „Вила д Есте“.
Они који живе на језеру кажу да је све почело са Џорџом Клунијем који је 2002. године купио Вилу Олеандру у месту Лаљо. Након тога су стигле и друге звезде, филмске продукције, а друштвене мреже су пуне слика као са разгледнице.
Све то је допринело да се читава ова зона трансформише у међународни бренд "Lake Como".
„Језеро Комо је постало бренд познат у читавом свету. Имамо заиста велики број гостију који долазе из читавог света. Највише је Американаца, они су доминантни. Ипак, бренд међународног нивоа чини да нам заиста стижу туристи из целог света“, истиче Матео Кристина.
Луксузни туризам, али и масовни туризам оптерећују ову територију која је врло осетљива са хидрогеолошке тачке гледишта.
Некада се водило рачуна где ће се градити док се данас мисли само на инвестиције и новац и долази до дивље градње без вођења рачуна о томе да су многа места била поплављена и преплављена блатом управо јер су куће изграђене тамо где не би требало.
При том, локално становништво нестаје јер не може да се носи са толико високим трошковима живота, а они који поседују куће и станове бирају да их издају преко ер-би-ен‘-бија док преостале купују странци заљубљени у језеро које слабо познају, а које по речима италијанских медија ризикује да постане велики луна парк.
Коментари