среда, 17.07.2024, 13:30 -> 13:32
Извор: РТС
Од Београда, преко бања до фестивала, Србија је све привлачнија страним туристима
Летња туристичка сезона је у пуном јеку, док се туристи препуштају чарима одмора, туристички радници сумирају резултате. У нашој земљи девизни прилив од туризма у прва четири месеца износио је 803 милиона евра, што је готово за четвртину више у односу на исти период прошле године.
Марија Лабовић, директорка Туристичке организације Србије говорила је за РТС, између осталог и о томе шта заправо значи континуирани раст прихода у нашем туризму.
„На првом месту то нам говори да су туристи препознали Србију као туристичку дестинацију, нарочито иностране туристи, с обзиром да се на њих односе, односно да су они ти који су нам генерисали тај приход од 803 милиона евра у ових првих четири месеца. И оно што је нама важно је што имамо тај континуирани раст и што смо прошле године били дестинација коју је Светска туристичка организација препознала као прву по процентолном расту девизног прилива од туризма и то у читавом свету, што говори да смо се заиста позиционирали као врло атрактивна и тражена туристичка дестинација на међународном тржишту”, рекла је Лабовићева.
Додала је да остварени приход значи и то да је туризам значајан фактор у укупној економији наше земље што је, како каже, држава препознала.
„Управо из тог разлога се и континуирано улаже у туризам у нашој земљи, у туристичку инфраструктуру, али свакако да за туризам значи много и укупна улагања које се реализују у нашој земљи, а то је и све оно што се ради везано за путну инфраструктуру и сву осталу, зато што тиме свакако да Србију постављамо још више на лествици међу туристичким дестинацијама, а и туристи далеко лакше и дуже остају у Србији када дођу, а и одлучују се и за више краћих одмора по Србији јер су им дестинације постале ближе и лакше доступне”, додаје Лабовићева.
Директорка ТОС-а додаје да су, када су инострани туристи у питању, на првом месту по реализованим ноћењима туристи из Руске федерације, затим из Турске, Босне и Херцеговине, Северне Македоније, Кине, Бугарске, Румуније, Немачке, Хрватске…
„За тржиште Кине смо врло приступачни у смислу да смо им укинули одавно визе, да имамо изузетне билатералне односе, да имамо директне летове. Читава Европа чека повратак кинеских туриста, а нама су се они већ вратили, али свакако да су нам јако значајни туристи из Западне Европе, да су нам јако значајни туристи из Турске и ми у складу са тим и прилагођавамо наше промотивне кампање“, истиче Лабовићева.
Страни туристи воле активан одмор
Говорећи о томе шта туристе највише занима у Србији, каже да се више од 70% свих ноћења иностраних туриста реализује у Београду, да воле нашу природу, активан одмор, културно-историјско наслеђе, тако да се поред Београда, Новог Сада, Ниша и Крагујевца одлучују и за Златибор, и за Копаоник, за Врњачку бању, Соко бању, Фрушку гору...
Када су домаћи туристи у питању, они се најчешће одлучују за боравак у бањама, па онда у планинским центрима и у градовима, тако да су у том смислу најпосећеније дестинације Златибор, Копаоник, Врњачка бања, Соко бања, Пролом бања, Луковска бања, Куршумлијска бања и Врдник.
„Од пандемије туристи се сада не одлучују пуно унапред где ће путовати и одлучују се на више краћих одмора. Нису више заинтересовани, односно врло ретко се одлучују за дугачка путовања, све више се одлучују за више кратких одмора и то је наша прилика с обзиром на то да имамо различите туристичке производе и да смо целогодишња дестинација”, додала је.
Богат календар манифестација
У понуди су и летње манифестације које су јако значајне за туризам.
„Ми у нашем календару догађаја на сајту Туристичке организације Србије имамо преко 900 манифестација које су регистроване и које су интересантне туристима. Оно што је важно је да манифестације заиста дају тај додатни садржај и додату вредност свакој дестинацији. И туристи, неки се одлучују због саме манифестације, али свакако да макар они које смо ми анкетирали кажу да су им манифестације додатно доприносе, доживљавају времена”, рекла је директорка ТОС-а и навела да су међу атрактивним манифестацијама фестивал Егзит, Гуча и Бирфест.
На питање о томе да ће Србија бити још значајнија дестинација као домаћин ЕXPO 2027, Лабовићева одговара да сматра да хоће и да је у питању огромна шанса за туристичке раднике.
Коментари