Гориво за живот у свемиру – британски научници на прагу открића

Како наводе британски научници, на прагу су открића нових извора енергије која би могла да омогући астронаутима дужи боравак на Месецу. Истраживања су повезана са Насиним програмом „Артемис“.

Научници са Универзитета Бангор дизајнирали су нуклеарне ћелије, величине зрна мака, које могу да произведу енергију потребну за одржавање живота на Месецу.

Професор Сајмон Мидлбург, стручњак за нуклеарне материјале и горива са Универзитета Бангор истиче да је рад на овом пројекту био велики изазов, али је у исто време био и забаван. Он је додао да ће у наредних неколико месеци у потпуности тестирати нуклеарно гориво.

Месец је богат различитим ресурсима који су неопходни за развој модерних технологија. Многи научници сматрају да би он, у будућности, могао да буде потенцијална база за лансирање на друге планете.

На неким деловима Месеца температуре падају и до минус 248 степени Целзијуса, јер нема атмосфере која би сачувала топлоту.

Свемирска технологија напредује великом брзином, а Би-Би-Си је имао  ексклузивно право приступа лабораторији Института за нуклеарну будућност Универзитета Бангор.

Тим из Бангора, који је светски лидер у области горива, ради са партнерима као што су Ролс-Ројс, са Свемирском агенцијом УК, Насом и Националном лабораторијом „Лос Аламос“ у САД.

Универзитет Бангор је водећи у потрази за моделом производње енергије и топлоте за одржавање живота на Месецу или некој другој планети у Сунчевом систему.

Научни тим је послао малу нуклеарну горивну ћелију, која је названа Trisofuel, својим партнерима на тестирање. Она би могла да се користи за напајање микронуклеарног генератора, који је преносиви уређај, величине малог аутомобила, може да се стави на ракету и лансира у свемир“, истакао је професор Сајмон Мидлбург.

Универзитет наводи да би ови микрогенератори могли да се користе и на Земљи, на пример у зонама у којима због елементарних непогода нестане струја.

Базе до 2030. на Месецу?

Верујем да ће до 2030. године на Месецу постојати база, кинеска или америчка. Како се наводи у истраживањима на Месецу су откривени титанијум, литијум, силицијум, гвожђе и многи други минерали који се користе у новим технологијама. Већина компанија је уверена да је база на Месецу економски рентабилна“, рекао је Тим Маршал, геополитичар и новинар.

петак, 05. јул 2024.